معاملات چای در بورس کالا منتفی شد

گروه بورس‌کالا- زهرا مسافر: چای ایران به علت‌اینکه قابلیت استاندارد را ندارد نمی‌توان از طریق بورس کالا عرضه کرد. مدیرعامل شرکت بورس کالا در گفت‌و‌گو باخبرنگار دنیای‌اقتصاد گفت: چای ایران به دلیل مشکلات استاندارد نباید وارد بورس کالا شود.

علی‌اکبر هاشمیان درخصوص عرضه پسته از طریق بورس کالا افزود: پسته نیز مشکلاتی دارد که هنوز شرایط ورودش برای عرضه در شرکت بورس کالا فراهم نیست.

به گفته وی، طی جلساتی که شرکت بورس کالا با توزیع‌کنندگان پسته برگزار کرده آنها خواستار خرید از سوی دولت شدند زیراکه دولت تاکنون برای خرید محصول مبلغ لازم را پرداخت نکرده است.

مدیرعامل شرکت بورس کالا تصریح کرد: به علت عدم پرداخت مبلغ لازم برای خرید پسته وپایان فصل برداشت، فعلا این محصول وارد بورس نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دولت متعهد شده بود که مبلغ ۳۰۰میلیارد تومان را برای خرید پسته در اختیار خریداران این محصول قرار دهد که این امر تاکنون محقق نشده و به علت آن‌که فصل برداشت نیز به پایان رسیده بر این اساس پسته آمادگی لازم را برای عرضه در بورس را ندارد.

هاشمیان درخصوص ورود محصولات جدید به بورس کالا اظهار داشت: این شرکت آمادگی لازم برای ورود سیمان، محصولات پتروشیمی به بورس را دارد.

وی گفت: برای ورود محصولات پتروشیمی مذاکراتی نیز با دست‌اندرکاران این محصولات در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت بورس کالا افزود: به علت عدم‌تشکیل بورس نفت شرکت بورس کالا آمادگی لازم برای ورود محصولات پتروشیمی به این شرکت را دارد.

وی درخصوص جلسه روز دوشنبه اعضای هیات‌مدیره شرکت بورس کالا، تصریح کرد: آغاز به کار معاملات آتی، نحوه اجرایی شدن آنها از مباحث مورد بررسی در این جلسه بود. به گفته وی، در جلسه یادشده نحوه تضمین‌های جدید در قالب شرکت‌های کالایی از کارگزاران تصویب شد. هاشمیان توجیه دست‌اندکاران بازار و عوامل تولید را نیز از جمله موضوعات مورد بررسی در جلسه روز دوشنبه اعضای هیات‌مدیره بورس کالا بر شمرد.