ایران‌سینا- به‌دلیل رشد تقاضا، کارخانجات ایران قیمت معاملات داخلی تیرآهن بال پهن را به‌طور چشمگیری افزایش داده اند.

رشد فعالیت ساخت‌و‌ساز در ایران موجب شده تقاضا برای محصولات فولادی که در ساخت‌و‌ساز بکار می‌رود بیشتر از عرضه شود و قیمت بعضی سایزها به مقدار زیاد افزایش یابد. قیمت تیرآهن بال پهن ۱۴۰ تا ۱۸۰ میلی‌متری با ۵۵ دلار افزایش به(۸۳۵-۸۱۵ دلار)‌ در هر تن تحویل کارخانه است. قیمت تیرآهن بال پهن سایز بزرگ افزایش بیشتری نشان می‌دهد و قیمت قراردادهای تیرآهن بال پهن ۲۴۰‌میلی‌متری تقریباً با ۶۰ دلار افزایش به ۸/۹‌میلیون ریال در هر تن تحویل در کارخانه رسید.

تاکنون بیشترین افزایش قیمت کارخانجات در قرارداد با خریداران داخلی مربط به تیرآهن ۲۰۰ میلی‌متری بود که ارزش آن تقریباً‌ با ۱۸۰‌دلار افزایش روبه‌رو شد.

با افزایش تقاضای بخش ساخت‌و‌ساز ایران، قیمت داخلی آرماتور این کشور در دو هفته گذشته به مقدار زیاد ۵۵ دلار در هر تن افزایش یافته است. تجار می‌گویند کارخانجات نورد دولتی، که بازار ایران را در دست دارند، نتوانسته اند جوابگوی افزایش تقاضا باشند واردات نیز نتوانست این کمبود را جبران نماید.

قیمت آخرین سفارشات ۸۰۴-۷۴۰دلار در هر تن تحویل تهران بود که از ۷-۵/۶‌میلیون ریال اواخر سپتامبر و ۵/۶-۱۵/۶‌میلیون ریال دو هفته قبل بیشتر است. صادر‌کنندگان کشورهای CIS بدلیل تحریم ایران توسط سازمان ملل، نمی‌توانند به ایران صادرات داشته باشند. صادرات محصولات طویل چین از زمان تغییر قوانین مالیات بر صادرات این کشور بطور قابل ملاحظه ای کاهش داشته است. ماه رمضان داد و ستد را در دیگر کشورهای خاورمیانه راکد کرده است.