دیروز در شرکت بورس کالای ایران، جمعا 10‌هزار و485 تن انواع فولاد، آلومینیوم، جو، ذرت و کنجاله به ارزش 72میلیارد و 535‌میلیون و 235‌هزار ریال داد‌وستد شد.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی شرکت بورس کالای ایران، تالار این بورس در روز دوشنبه شاهد ۹۹۹۰ تن عرضه و در مقابل یک‌هزار و ۹۸۱۰ تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۱‌هزار و ۸۶۰ تن عرضه در مقابل ۸۳۵ تن تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.
رینگ محصولات فلزی
این گزارش حاکی است، در رینگ محصولات فلزی در گروه فولاد، در۵ رینگ معاملاتی جداگانه ۹‌هزار و ۴۹۰تن انواع محصولات فولاد به ارزش ۶۶میلیارد و۲۹۳میلیون و ۴۴۰‌هزار ریال به صورت سلف داد‌و‌ستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۵۱/۹۰ و ۳۹/۹۱درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.
همچنین در این روز مقدار 160 تن شمش آلومینیوم در یک رینگ معاملاتی به ارزش 4میلیارد ریال به صورت نقدی معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب 53/1 و 51/5درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.
شایان ذکر است روز دوشنبه در رینگ محصولات فلزی در گروه محصولات مس، روی و کنسانتره هیچگونه عرضه‌ای صورت نگرفت.
رینگ محصولات کشاورزی براساس این گزارش، در رینگ محصولات کشاورزی نیز 485 تن ذرت دانه‌ای برزیل و کرمانشاه، در 5 رینگ معاملاتی به ارزش یک میلیارد و 93میلیون و 770‌هزار ریال به صورت نقدی داد‌و‌ستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب 62/4 و 51/1درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.
شایان ذکر است در روز مورد بررسی ۲۲۵ تن جو دامی به ارزش ۶۲۷میلیون ۵۰۰‌هزار ریال به صورت نقدی داد‌و‌ستد شد که از نظر حجم و ارزش ۱۵/۲ و ۸۷/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.
همچنین در این روز مقدار 125 تن کنجاله سویا در 2 رینگ معاملاتی جداگانه به ارزش 520میلیون و 525‌هزار ریال به صورت نقدی معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب 19/1 و 72/0‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.