گروه بورس کالا- دیروز در شرکت بورس کالای ایران، جمعا ۸‌هزار و ۶۸۵‌تن انواع تفاله، شکر، جو، ذرت و کنجاله به ارزش ۲۳‌میلیارد و ۵۰۵‌میلیون و ۶۵۰‌هزار ریال داد‌وستد شد. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی شرکت بورس کالای ایران، تالار این بورس در روز شنبه شاهد ۹‌هزار و ۶۸۵‌تن عرضه و در مقابل ۸‌هزار و ۶۸۵‌تن تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.

در رینگ محصولات کشاورزی در گروه ذرت، ۶‌هزار و ۲۹۵‌تن ذرت دانه‌ای برزیل و کرمانشاه به ارزش ۱۴ میلیارد و ۴۶۴ میلیون و ۴۴۰‌هزار ریال به صورت نقدی دادوستد شد که از نظر حجم و ارزش ۴۸/۷۲ و ۵۴/۶۱‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

همچنین در این روز در گروه کنجاله، مقدار یک‌ هزار و ۳۷۰‌تن کنجاله سویا، کلزا و آفتابگردان به ارزش ۵‌میلیارد و ۲۶۴‌میلیون و ۷۶۰‌هزار ریال به صورت نقدی معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۷۷/۱۵ و ۴۰/۲۲‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

در گروه جو نیز، ۱۹۰‌تن جو دامی ورامین به ارزش ۵۱۴‌میلیون و ۸۰۰‌هزار ریال دادوستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۸/۲ و ۱۹/۲‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

در گروه شکر، ۸۰۰‌تن شکر سفید اهواز به ارزش ۳‌میلیارد و ۲۰۰‌میلیون ریال به فروش رفت. این گروه به ترتیب از نظر وزن و ارزش ۲۱/۹ و ۶۱/۱۳‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

در گروه تفاله نیز ۳۰‌تن تفاله چغندر قند شیراز به ارزش ۶۱‌میلیون و ۶۵۰‌هزار ریال دادوستد شد. این گروه به ترتیب ۳۴/۰ و ۲۶/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

دادوستد بیش از۳ /۱‌تریلیون ریال کالا در تالار نقره‌ای در هفته گذشته در دومین هفته فعالیت شرکت بورس کالای ایران (هفتم شهریور ماه لغایت دهم مهر ماه) جمعا ۱۶۶هزار و ۷۷۵‌تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، کنستانتره، جو، تفاله چغندر قند، شکر، ذرت و کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش یک تریلیون و ۳۲۸‌میلیارد و ۴۴۹ میلیون و ۳۹۰‌هزار ریال دادوستد شد.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی بورس کالای ایران، تالار این بورس در هفته مورد بررسی شاهد جمعا ۱۶۷‌هزار و ۱۷۵‌تن عرضه در مقابل ۲۶۶‌هزار ۴۹۵‌تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۲۵‌هزار و ۲۷۵‌تن عرضه و در مقابل ۲‌هزار و ۶۶۰‌تن تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.

رینگ محصولات فلزی

این گزارش حاکی است، در هفته مورد بررسی ۱۶۱‌هزار و ۲۱۰‌تن انواع محصولات فولادی به ارزش یک تریلیون و ۱۳۱‌میلیارد و ۴۹۲ میلیون و ۳۷۰‌هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۶۶/۹۶ و ۱۷/۸۵‌‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

همچنین یک‌ هزار و ۴۰۰‌تن از انواع محصولات آلومینیومی به ارزش ۴۰‌میلیارد و ۲۴۱‌میلیون و ۹۰۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۸۴/۰ و ۰۳/۳‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

در گروه محصولات مسی نیز یک‌ هزار و ۳۸۰‌تن انواع محصولات مس، به ارزش ۱۰۷‌میلیارد و ۷۸۲‌میلیون و ۸۸۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۸۳/۰ و ۱۱/۸‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است. در این هفته همچنین ۱۵‌تن انواع کنستانتره به ارزش ۱۱‌میلیارد و ۴۳۱‌میلیون و ۶۷۰‌هزار ریال دادوستد شد که از نظر وزن و ارزش ۰۰۹/۰ و ۸۶/۰‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

رینگ محصولات کشاورزی

براساس این گزارش در هفته مورد بررسی، یک هزار و ۱۳۵‌تن ذرت دانه‌ای به ارزش ۲‌میلیارد و ۶۱۰‌میلیون و ۱۷۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۶۸/۰ و ۲۰/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

شایان ذکر است در این هفته در گروه محصولات کنجاله دانه‌های روغنی نیز ۵۰۵‌تن انواع کنجاله به ارزش یک میلیارد و ۹۷۷‌میلیون و ۲۱۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۳۰/۰ و ۱۵/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

همچنین در این هفته، ۸۰۰‌تن شکر تصفیه شده به ارزش ۳‌میلیارد و ۲۰۰‌میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۴۸/۰ و ۲۴/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

در گروه جو، ۱۹۰‌تن جو دامی به ارزش ۵۱۴‌میلیون و ۸۰۰‌هزار ریال دادوستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۱/۰ و ۰۴/۰‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

در هفته‌ای که گذشت در گروه تفاله نیز، ۳۰‌تن تفاله چغندر قند به ارزش ۶۱‌میلیون و ۶۵۰‌هزار ریال به فروش رفت. این گروه به ترتیب از نظر وزن و ارزش ۰۱۸/۰ و ۰۰۵/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

بر اساس این گزارش، از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی هفته گذشته ۱۴۸‌هزار و ۵۱۰‌تن به ارزش یک تریلیون ۶۱‌میلیارد و ۶۹۳‌میلیون و ۳۵۰‌هزار ریال به صورت سلف و ۱۸‌هزار و ۲۶۵‌تن به ارزش ۲۶۶‌میلیارد و ۷۵۶‌میلیون و ۴۰‌هزار ریال به صورت نقدی دادوستد شد.