معدن و توسعه- با افزوده شدن به موجودی آلومینیوم به‌طور مکرر و افزایش عدم اطمینان در پیش‌بینی‌های سال ۲۰۰۸ بازار آلومینیوم به سمت مات شدن کشیده شده است. تجاری که در حاشیه بیست‌ و دومین کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم در دبی با متال بولتن مصاحبه کردند می‌گویند تا زمانی که در آنجا بودند هیچ‌گونه معامله‌ای انجام نداده و یا اینکه دادوستد ناچیزی داشتند و به‌ندرت در خصوص قراردادهای سال آینده نیز صحبت می‌کردند.

تاجری می‌گفت: من فقط در اینجا یک معامله انجام داده‌ام و آن نیز از طریق تلفن بوده است. تجار پس از بازگشت به دفاترشان اعلام کرده‌اند که بازار بسیار آرام است.

یکی از آنان می‌گفت: صادقانه بگویم که هیچ دادوستدی نداشته‌ام و باید منتظر ماند که ببینیم وضع به کجا خواهد انجامید.

کسانی که شرایط را در سال ۲۰۰۸ پیش‌بینی می‌کردند می‌گفتند پریمیوم‌ها تغییری نخواهد کرد و پریمیوم‌هایی با تعرفه پرداختی بین ۱۲۵ و ۱۴۰ دلار در هر تن بوده و بدون تعرفه پرداختی ۵۰ دلار در هر تن در اروپا در مقایسه با ۱۳۰ـ۱۲۰ دلار در هر تن و ۵۵ـ۴۸ دلار کنونی است.

برخی از کارشناسان چندان به سال ۲۰۰۸ خوش‌بینانه نگاه نمی‌کنند و می‌گویند که تجار و تولیدکنندگان شاید بالاجبار سال آینده زمانی که قراردادها سرانجام امضا شدند اگر شرایط بازار خصوصا در آمریکا درخششی نداشته و عرضه مازاد باشد روی سطوح پایین‌تر به توافق برسند.

تجار سلف نیز گزارش می‌کنند بازار کاملا آرام است و هیچ‌گونه فعالیت از جانب تولیدکنندگان مشاهده نمی‌شود. تمامی فعالیت تجاری سلف عرضه است نه تقاضا یا خرید. بازار آلومینیوم رونقی ندارد و این محصول عرضه زیادی دارد. حدود ۶۳۸۲۵ تن محصول آلومینیوم وارد انبارهای LME از ابتدای ماه سپتامبر شده است که ۱۲۹۰۰ تن وارد Hull در دهم سپتامبر شده است و در سوم سپتامبر ۱۳۱۰۰ تن وارد لیورپول شده است و بیش از ۸هزار تن در روز سیزدهم سپتامبر وارد رتردام شده است. مشخص نیست محصول وارداتی به Hull و Liverpool کهنه یا تازه است ولی برخی معتقدند که به دهه ۱۹۹۰ برمی‌گردد.