دولت کره اعلام کرد: از آغاز سال آینده، شرکت‌هایی که در طرحهای توسعه منابع ماوراء بحار مشارکت کنند می‌توانند از تخفیف‌های مالیاتی بیشتری بهره‌مند شوند. تصمیمات اتخاذ شده توسط هیات دولت در هفته گذشته، کل سرمایه‌گذاری‌ها در این زمینه را مشمول چنین تخفیف‌هایی کرده است تا تسهیلاتی در مسیر توسعه میدانهای نفت و گاز و نیز معادن (انواع منابع معدنی) ایجاد شود.

به گفته یکی از مقامات وزارت بازرگانی، صنعت و انرژی، «این تصمیمات شامل سه‌درصد تخفیف مالیاتی برای تمام سرمایه‌گذاری‌هایی می شود که توسط شرکت‌های محلی انجام گیرند.»

در گذشته، دولت کره تنها تخفیف مالیاتی محدودی را که از سوی بازرگانان داخلی ناکافی دانسته شد، برای خرید تجهیزات و ساخت کارخانه‌ها در جهت توسعه منابع خارجی در نظر گرفت.

مقام فوق‌الذکر گفت: این تخفیف‌ها که تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۰ اعتبار دارد بر تمام سرمایه‌گذاری‌های مستقیم و غیرمستقیم قابل اعمال خواهد بود.

او گفت، «تخفیف‌های مالیاتی مذکور برای خرید مستقیم امتیازهای معدنکاری یا میدان‌های نفتی و برای اکتساب امتیاز توسعه منابع یک منطقه از شخص ثالث در نظر گرفته خواهند شد.»وی افزود: این تخفیف‌ها همچنین در مورد خرید سهام شرکت‌های خارجی، در صورت اطمینان از مناسب بودن شرایط سرمایه‌گذاری، اعمال خواهد شد.

انتظار می‌رود که تصمیم مزبور کمکی به این کشور در جهت بالا بردن سطح خودکفایی خود در زمینه‌های منابع طبیعی و حفظ آن از آسیبهای ناشی از افزایش قیمت‌ها باشد.

در ماه اوت سال‌جاری دولت کره برنامه‌ای را برای رساندن سطح خودکفایی این کشور در زمینه نفت و گاز از حدود ۴‌درصد کنونی به ۲۰‌درصد در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد. این کشور ۹۷‌درصد از مایحتاج انرژی‌اش را از خارج وارد می‌کند.

برنامه فوق‌الذکر همچنین مقرر کرده است که سطح خودکفایی کره در زمینه‌های زغال سنگ قیری، آهن و مس، به ترتیب، از ۳۸، ۱۱.۸، و ۲‌درصد کنونی به ۴۹، ۲۷، و ۲۳‌درصد در سال ۲۰۱۳ برسد.