قیمت آهن‌آلات 10 تا 20 تومان رشد داشت

گروه بورس کالا- روز گذشته مبادلات در بورس کالا از رونق خاصی برخوردار بود و با وجود رشد قیمت‌ها التهاب بازار فروکش کرده بود.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد روز گذشته ذوب‌آهن در ۵ رینگ جداگانه محصولاتش را عرضه کرد که دو رینگ آن به تیرآهن ۱۴، ۱۶، ۱۸ اختصاص داشت نرخ فروش تیرآهن سبد ۱۴، ۱۶ و ۱۸ نسبت به عرضه قبل در هر کیلو ۱۰تومان رشد داشت و معادل ۷هزار و ۲۵۳ریال شد و محصولات دیگری که ذوب‌آهن عرضه کرد تیرآهن‌های سایز بالا بود به ترتیب ۲۲، ۲۴ و ۲۷ بودند که در هر کیلو ۲۰ تومان رشد قیمت داشتند و به ترتیب با نرخ های ۸هزار و ۸۰ریال، ۸هزار و ۹۴۴ریال و ۱۰هزار و ۶۷۱ریال مبادله شدند. بنابراین گزارش آلومینیوم نیز از سوی المهدی و ایرالکو عرضه شد که این دو شرکت فروش خوبی نیز در روز یکشنبه داشتند.

همچنین روز گذشته فولاد نیز از سوی شرکت‌های گروه ملی و فولاد خراسان عرضه شد که گروه ملی اقدام به عرضه ۳۰۰ تن میلگرد A۲-A۳ کرد که نرخ فروش آن نیز معادل ۶۴۵ تومان در هر کیلو بود.

همچنین فولاد خراسان نیز ۳۳۰۰ تن انواع میلگرد عرضه کرد که با نرخ هر کیلو ۶۶۵ تومان به فروش رسیدند.

همچنین گروه ملی اقدام به عرضه ده‌هزارتن تیرآهن ۱۴ کوتاه کرد که در دو سبد عرضه شدند که در سبد اول تیرآهن‌های با متراژ ۱۰ تا ۸۰/۱۱ متر با نرخ ۶۰۰تومان به فروش رسیدند و تیرآهن ۱۴کوتاه با متراژ ۳ تا۷متری نیز بانرخ ۵۴۰تومان فروخته شدند.

در گروه مس نیز روز گذشته به دلیل رشد قیمت مس در بازارهای جهانی و بورس فلزات لندن در هر کیلو ۵/۳۱۵ریال رشد قیمت داشت و مس کاتد با نرخ ۷۶هزار و ۶۵۵ریال با حجم ۳۲۰تن به فروش رسید.

مس مفتول نیز با حجم یک‌هزار و ۴۰تن با نرخ ۷۸هزار و ۵۳۸ریال مورد مبادله قرار گرفت.

همچنین روز گذشته نسبت به هفته گذشته میزان تقاضا نسبت به عرضه متعادل‌تر شده بود که به نظر می‌رسد با توجه به تعطیلات پایان هفته این تعادل و بازگشت آرامش به بازار منطقی باشد.

ارزش معاملات روزانه

بورس کالا از ۵۰۵ میلیارد ریال فراتر رفت

دیروز شرکت بورس کالای ایران، جمعا ۵۱‌هزار و۶۲۰تن انواع فولاد، آلومینیوم، مس، ذرت، جو، تفاله چغندرقند و کنجاله به ارزش۵۰۵میلیارد و ۳۰۲ میلیون ۵۶۰‌هزار ریال داد وستد شد.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی شرکت بورس کالای ایران ، تالار این بورس در روز یکشنبه شاهد ۵۳‌هزار و ۵۴۰ تن عرضه و در مقابل ۹۶‌هزار و ۲۰ تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۴‌هزار و ۶۵۰ تن عرضه در مقابل ۳۶۰ تن تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.

رینگ محصولات فلزی

این گزارش حاکی است، در رینگ محصولات فلزی در گروه فولاد، ۴۸‌هزار و ۷۶۰ تن فولاد در ۱۲ رینگ معاملاتی جداگانه به ارزش ۳۶۴‌میلیارد و ۱۸۹‌میلیون ریال به صورت نقدی و سلف داد و ستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۴۶/۹۴و ۰۷/۷۲‌درصد از کل بازار را در این روز به خود اختصاص داد.

در گروه مس، یک‌هزار و ۳۸۰ تن مس در ۳ رینگ معاملاتی جداگانه به ارزش ۱۰۷میلیارد و ۷۸۲ میلیون و ۸۸۰‌هزار ریال به صورت نقدی مورد معامله قرار گرفت که از نظر وزن و ارزش ،۶۷/۲ و ۳۳/۲۱‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

در گروه آلومینیوم نیز یک‌هزار و ۱۲۰ تن شمش، شمش آلیاژ و بیلت در ۱۰ رینگ معاملاتی جداگانه به ارزش ۳۲ میلیارد و ۳۴۹ میلیون و ۴۸۰‌هزار ریال به صورت نقدی و سلف به فروش رفت که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۷/۲ و ۴۰/۶‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

رینگ محصولات کشاورزی

در رینگ محصولات کشاورزی در گروه ذرت، ۱۴۵ تن ذرت دانه ای برزیل به ارزش ۳۳۳ میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال به صورت نقدی داد و ستد شد که از نظر حجم و ارزش ۲۸/۰ و ۰۷/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

همچنین در این روز در گروه کنجاله، مقدار ۶۰ تن کنجاله سویای برزیل به ارزش ۲۳۸میلیون و ۸۰۰‌هزار ریال به صورت نقدی معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۲/۰ و ۰۵/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

در گروه جو نیز ۱۴۰ تن جو دامی ورامین به ارزش ۳۷۸‌میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۲۷/۰ و ۰۷/۰درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

گروه تفاله نیز شاهد معامله ۱۵ تن تفاله چغندر قند شیراز به ارزش ۳۰‌میلیون و ۹۰۰‌هزار ریال بود که از نظر حجم و ارزش ۰۳/۰ و ۰۰۶/۰ از کل بازار را به خود اختصاص داد.