در اولین هفته فعالیت شرکت بورس کالای ایران (سی و یکم شهریور ماه لغایت چهارم مهر ماه) جمعا 264هزار و 715 تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، شکر، ذرت و کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش یک تریلیون و 970‌میلیارد و 216‌میلیون و 90‌هزار ریال دادوستد شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی بورس کالای ایران، تالار این بورس در هفته مورد بررسی شاهد جمعاً ۲۶۳‌هزار و ۶۵۰تن عرضه در مقابل ۵۳۰‌هزار و۹۱۰ تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۱۸۸‌هزار و ۵ تن عرضه در مقابل ۴‌هزار و ۴۵ تن تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.
رینگ محصولات فلزی
این گزارش حاکی است، در هفته مورد بررسی ۲۵۳‌هزار و ۷۶۰ تن انواع محصولات فولادی به ارزش یک‌تریلیون و ۶۰۶‌میلیارد و ۳۱۰‌میلیون و ۷۹۰‌هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۸۶/۹۵ و ۵۳/۸۱ ‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.
همچنین 3‌هزار و 630 تن از انواع محصولات آلومینیومی به ارزش 107میلیارد و 309‌میلیون و 470‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب 39/1 و 45/5‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.
در گروه محصولات مسی نیز ۳‌هزار و ۲۸۰ تن انواع محصولات مس، به ارزش ۲۴۴‌میلیارد و ۱۷۲ میلیون و ۷۶۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۲۴/۱ و ۳۹/۱۲‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.
رینگ محصولات کشاورزی
براساس این گزارش در هفته مورد بررسی ۲‌هزار و ۱۱۰ تن ذرت دانه ای به ارزش ۴‌میلیارد و ۸۹۷‌میلیون و ۲۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۸۰/۰ و ۲۵/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.
شایان ذکر است در این هفته در گروه محصولات کنجاله دانه‌های روغنی نیز 935 تن به ارزش 3‌میلیارد و 526‌میلیون و 50‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب 35/0 و 18/0‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.
همچنین در این هفته یک‌هزار تن شکر تصفیه شده به ارزش ۴میلیارد ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۳۶/۰ و ۲۰/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.
بر اساس این گزارش، از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی هفته گذشته 250‌هزار و 540 تن به ارزش یک تریلیون 584‌میلیارد و 657‌میلیون و 520‌هزار ریال به صورت سلف و 14‌هزار و 175 تن به ارزش 285‌میلیارد و 558‌میلیون و 570‌هزار ریال به صورت نقدی دادوستد شد.