معاملات خوب در بازار آهن

آزاده حسینی

مبادلات انواع آهن‌آلات در هفته‌ای که گذشت از رونق برخوردار بود.

در هفته گذشته انواع آهن‌آلات در بورس فلزات فروش خوبی داشت، به طوری که گروه ملی که چندی بود محصولاتش بدون مشتری بود، در مبادلات منتهی به چهارم شهریورماه توانست محصولاتش را با قیمت‌های خوبی بفروشد. در هفته گذشته شرکت گروه ملی فولاد در سه رینگ مبادلاتی روز چهارشنبه و سه رینگ مبادلاتی روز یکشنبه عرضه داشت که توانست در ۵رینگ محصولات خود را بفروشد.

محصولات گروه ملی در هفته‌ای که گذشت تیرآهن ۱۴ در هر کیلو ۳۰۰ریال و میلگرد ۱۰، ۸-A۲ و ۲۰، ۱۸، ۱۶، ۱۴-A۳ نیز در هر کیلو ۳۰۰ریال افزایش قیمت را تجربه کردند.

تیرآهن ۱۴ در مبادلات روز چهارشنبه با نرخ ۶هزار و ۶۰۰ریال به فروش رسید.

میلگرد ۱۰، ۸-A۲ و ۲۰، ۱۸، ۱۶، ۱۴-A۳ نیز هریک با نرخ ۶هزار و ۴۰۰ریال به فروش رسیدند.

همچنین محصولات ذوب‌آهن در هفته‌ای که گذشت دچار نوسان قیمت شدند به طوری که سبد تیرآهن ۱۴، ۱۶ و ۱۸ که در مبادلات روز یکشنبه ۸هزار و ۲۶۷ ریال قیمت خورده بود در مبادلات روز چهارشنبه با ۹۸۰ریال کاهش معادل هر کیلو ۷هزار و ۲۸۷ریال به فروش رسید. این محصول به صورت سلف برای پایان مهر ماه به فروش رسیده بود.

حجم فروش این محصول ذوب‌آهن ۵۲هزار و ۸۰۰تن بود.

محصولات میلگرد این شرکت نیز نوسان قیمت داشتند. میلگرد A۲-۱۴,۱۶ در هر کیلو ۲۷۸ریال رشد قیمت داشت که در مبادلات روز چهارشنبه ۶هزار و ۵۲۳ریال قیمت خورد. این محصول با حجم ۶هزار و ۶۰۰تن در مبادلات روز چهارشنبه عرضه و مورد مبادله قرار گرفت.

در حالیکه میلگرد ۲۰، ۱۸، ۱۶، ۱۴-۳نA در هر کیلو ۱۵۲ریال کاهش یافت. نرخ و فروش این محصول ذوب‌اهن در هر تن ۶هزار و ۳۰ریال بود، حجم فروش این محصول ۶۷۰تن بود. در حالی که برای آن ۱۰هزار و ۵۰تن تقاضا وجود داشت.

روی نیز در مبادلات هفته گذشته در ۴رینگ جداگانه عرضه شد که به دلیل عدم وجود خریدار محصولات شرکت‌های کالسیمین، ذوب و روی بافق، فرآوری مواد معدنی و ملی سرب و روی فروش نداشتند.

در گروه ورق نیز محصولات فولاد مبارکه در هفته‌ای که گذشت از رشد قیمت برخوردار شد.

در هفته گذشته ورق گرم A محصول شرکت مبارکه با نرخ ۶هزار و ۸۵۵ریال عرضه و مبادله شد این محصول به صورت سلف و برای تحویل در پایان آبان ماه در نظر گرفته شده بود. حجم عرضه و تقاضا در مبادلات روز دوشنبه هفته گذشته یکسان بود اما همین محصول در مبادلات هفته ماقبل با نرخ ۶هزار و۷۸۸ریال به فروش رسیده بود. میزان رشد قیمت ورق گرم در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل هر کیلو ۶۷ریال بود.

ورق گرم C نیز در مبادلات هفته گذشته از رشد قیمت برخوردار شد به طوری که نرخ این فلز هر کیلو ۴۷ریال افزایش یافت.

نرخ ورق گرم C در مبادلات روز دوشنبه هفته گذشته کیلویی ۶هزار و ۵۲۵ریال بود. حجم عرضه و تقاضا نیز در مبادلات هفته گذشته برابر بود. سایر محصولات فولاد مبارکه شامل ورق سرد B، گالوانیزه و قلع اندود تغییر قیمتی نسبت به مبادلات هفته ماقبل نداشتند.

و هر یک به ترتیب ورق سرد B با نرخ ۶هزار و ۹۳ریال، ورق گالوانیزه با نرخ ۸هزار و ۵۰۰ریال و ورق قلع اندود با قیمت هر کیلو ۸هزار و ۱۳۰ریال به فروش رسیدند.