شرکت مسConstellation از پیشرفت خود در طرح‌های افزایش تولید در دست اقدام در معدن لیسبون والی (Lisbon Valley ) گزارش داد. چنان که در گزارش فصل دوم سال ۲۰۰۷ ذکر شده است، تلاش فوری این شرکت در جهت به عمل آوردن مس نهفته در انباشتههای محل لیچینگ و سرعت بخشیدن به ساخت یک سیستم محلول لیچینگ واسط (Intermediate Leach Solution-ILS) بوده است.

در خلال ماه‌های جولای و اوت سال‌جاری، معدن لیسبون والی ناوگانی متشکل از سه کامیون صد تنی را به راه انداخت و شروع به بارگیری و انتقال کانیهای خرد شده اولیه در بخشی با ظرفیت ۸۰۰۰۰ تن از محل لیچینگ کرد. قبلا تمام کانیها پیش از آن که در محل لیچینگ تلنبار شوند در یک سیستم سنگ خردکنی ثانویه مورد فرآوری قرار میگرفتند.

تصمیم به تحت عملیات لیچینگ قرار دادن کانیهای خرد شده اولیه زمانی گرفته شد که این شرکت توان فراوری تمام کانیهای حاصله از سیستم سنگ خرد کنی و انباشت ثانویه را نداشت. اینک کانیهای اضافی، با هدف انباشت دست کم ۶‌میلیون پوند مس محتوی در ماه در محل لیچینگ، مستقیما بارگیری و به این محل منتقل میشوند.

تا پایان ماه اوت سال‌جاری ۳۸۳هزار تن کانی خرد شده اولیه حاوی حدودا ۵‌میلیون پوند مس، تلنبار شده بود. لیچینگ ابتدایی این انباشته در خلال نیمه نخست ماه سپتامبر آغاز شد. تداوم برنامه بارکشی کامیونها به این محل، به ارزیابی کارایی برنامه پس از آگاهی شرکت از نتایج عملیات لیچینگ ابتدایی، بستگی دارد.