آزاده حسینی

روز گذشته به گفته مسوولان و اعضای هیات‌مدیره بورس کالا نخستین روز فعالیت رسمی بورس کالا بود اما هیچ یک از مسوولان عالی‌رتبه بورس و اعضای هیات‌مدیره بورس کالا برای آغاز مبادلات بورس کالا در تالار حضور نداشتند. تالار مبادلات بورس کالا روز گذشته تنها شاهد حضور چندلحظه‌ای مدیرعامل بورس کالا بود.جالب است بدانید هر یک از بورس‌های کالای کشاورزی و فلزات با حضور مسوولان عالی‌رتبه وقت راه‌اندازی و افتتاح شدند. اما روز گذشته که نخستین روز فعالیت بورس کالا بود هیچ یک از مسوولان بورسی حضور نداشتند. جا داشت مسوولان توجه بیشتری به این موضوع می‌کردند. چراکه این همان بورسی است که باتوجه و عنایت مسوولان عالی‌رتبه بورس به‌وجود آمده و مهم‌ترین اتفاقی که برای بورس‌های کالایی می‌توانست بیفتد در واقع همان روزی بود که از مدت‌ها پیش هزاران سهامدار در انتظار آن بودند.

البته شاید عدم‌حضور مسوولان بورس به این دلیل بوده که عملا انتقال فعالیتی صورت نگرفته حتی نرم‌افزارهای بورس‌های کالایی هنوز یکسان نشده و سایت‌های اطلاع‌رسانی بورس‌ها هنوز واحد نیست و مهم‌تر از همه اینکه تابلو سردر بورس هنوز سازمان کارگزاران بورس فلزات است و تاکنون اقدامی برای نصب تابلو شرکت بورس کالا صورت نگرفته و شاید این موضوع عدم‌توجه مسوولان بورس کالا به بورس کشاورزی را در ذهن متبادر کند.البته نکته‌ای که باید یادآور شویم این است که از دیروز کلیه مدارک و اسناد بورس‌های کالایی تحت عنوان شرکت بورس کالای ایران سهامی عام به ثبت خواهد رسید.

امیدواریم از این پس مسوولان عالی‌رتبه بورس کشور و همچنین اعضای هیات‌مدیره بورس کالا توجه بیشتری به اتفاقات مهم بورس کالا که خودشان آنها را خلق کرده‌اند داشته باشند.