ایران سینا - این هفته قیمت کلاف گرم وارداتی چین به جنوب اروپا به دلیل عرضه کم اسلب در جهان و افزایش تقاضای چین ۴۰-۳۰‌یورو در هر تن افزایش یافته است. به گفته وارد کنندگان جنوب اروپا، به دلیل رشد تقاضای بازار داخلی چین و کاهش موجودی این منطقه قیمت پیشنهادی چین افزایش یافته است. هم اکنون کلاف گرم وارداتی به قیمت ۵۱۰-۴۹۰‌یورو در هر تن cfr، کلاف سرد ۵۴۰-۵۳۰‌یورو در هر تن cfr و کلاف گالوانیزه گرم ۶۲۰-۵۸۰‌یورو در هر تن cfr می‌باشد. دیگر صادرکنندگان نیز همانند کارخانه‌های هند و آمریکا قیمت کلاف گرم خود را ۲۰-۱۰‌یورو در هر تن افزایش داده‌اند.

یک واردکننده ایتالیایی گفت این هفته قیمت کلاف گرم ۷۰-۵۰ دلار در هر تن افزایش یافته است. که به علت قوانین احتمالی ضددامپینگ انجمن آهن و فولاد اروپا و کاهش صادرات کارخانه‌های چین است. به گفته وارد کنندگان کلاف سرد و کلاف گالوانیزه گرم تحت فشار است. آنها انتظار دارند قیمت نوار ورق چین در سه ماهه چهارم به دلیل تعرفه بر روی محصولات نوار ورق، افزایش یابد.

یک واردکننده پرتقالی گفت من ترجیح می‌دهم از کارخانه‌های آمریکا خرید کنم زیرا ریسک کمتر و زمان تحویل کوتاهتری دارد اما اگر از چین خرید کنم دریافت محموله‌ها تا دسامبر یا ژانویه بطول خواهد انجامید.