در هفته گذشته (بیست و چهارم لغایت بیست و هشتم شهریور ماه) در بورس فلزات تهران جمعا ۳۳۶‌هزار و ۲۳۰ تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، روی و کنسانتره مولیبدن به ارزش ۲‌تریلیون و ۵۱۷‌میلیارد و ۵۷۶‌میلیون و ۶۷۰‌هزار ریال دادوستد شد. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان کارگزاران بورس فلزات تهران ، آمار کل معاملات بورس در هفته مورد بررسی نسبت به هفته قبل ازآن، از لحاظ حجم ۱۴۷‌درصد و از نظر ارزش ۱۰۶‌درصد رشد را نشان می دهد.در هفته مورد بررسی ۳۳۰‌هزار و ۳۷۰تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۲‌تریلیون و ۱۵۹‌میلیارد و ۵۹۸‌میلیون و ۷۶۰‌هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۲۶/۹۸ و ۷۸/۸۵ ‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

در گروه محصولات مسی نیز ۲‌هزار و ۷۰۰ تن انواع محصولات مس، به ارزش ۱۹۱‌میلیارد و ۲۰۵‌میلیون و ۲۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۸۰/۰ و ۵۹/۷‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.همچنین ۲‌هزار و ۷۵۰ تن از انواع محصولات آلومینیومی به ارزش ۷۶‌میلیارد و ۴۲۶‌میلیون و ۵۲۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۸۲/۰ و ۰۴/۳‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

در گروه کنسانتره مولیبدن نیز، ۳۱۰ تن سولفور مولیبدن به ارزش ۸۷‌میلیارد و ۲۴۶‌میلیون و ۳۷۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۹/۰ و ۴۶/۳‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

در این هفته در گروه محصولات روی نیز ۱۰۰ تن شمش روی به ارزش ۳‌میلیارد و ۱۰۰‌میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۳/۰ و ۱۲/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

بر اساس این گزارش، از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی هفته گذشته ۳۱۷‌هزار و ۹۲۰ تن به ارزش ۲‌تریلیون و ۷۳‌میلیارد و ۴۸۶‌میلیون و ۷۶۰‌هزار ریال به صورت سلف و ۱۸‌هزار و ۳۱۰ تن به ارزش ۴۴۴‌میلیارد و ۸۹‌میلیون و ۹۱۰‌هزار ریال بصورت نقدی دادوستد شد.این گزارش می‌افزاید، تالار این بورس در هفته مورد بررسی شاهد جمعا ۳۷۳‌هزار و ۷۴۰ تن عرضه و در مقابل ۵۷۲‌هزار و ۹۱۰ تن تقاضا برای محصولات فوق‌الذکر بود.