بورس کالای کشاورزی طی هفته گذشته از ۲۴ الی ۲۸ شهریور ماه، شاهد عرضه ۸‌هزار و ۵۹۰‌تن کالا در چهار رینگ جو، ذرت، کنجاله و شکر بود. به گزارش روابط عمومی بورس کالای کشاورزی، طی هفته مذکور ۲‌هزار و ۹۰۰‌تن کالا شامل ۲۰‌تن شکر، یک‌هزار و ۳۵‌تن ذرت، یک‌هزار و ۲۴۵‌تن کنجاله و ۶۰۰‌تن جو، به ارزش ۸‌میلیارد و ۵۵۸‌میلیون و ۴۹۰‌هزار‌ریال در تالار معاملات به فروش رفت.

رینگ کنجاله

در هفته گذشته ۵‌هزار و ۳۴۵‌تن کنجاله سویا، آفتابگردان و کلزا بر روی تابلوی عرضه رفت که یک ‌هزار و ۲۴۵‌تن آن به ارزش ۴‌میلیارد و ۴۲۶‌میلیون و ۳۱۰‌هزارریال به فروش رفت. در این رینگ یک‌هزار و ۵۰‌تن کنجاله سویا، ۱۰۵‌تن کنجاله آفتابگردان و ۹۰‌تن کنجاله کلزا مورد معامله قرار گرفت. این رینگ از نظر حجم و ارزش معاملات در جایگاه نخست آمار معاملات هفتگی ایستاد. شایان ذکر است، ۴۲‌درصد حجم معاملات هفته گذشته به این رینگ اختصاص یافت.

رینگ ذرت

کارگزاران بورس کالای کشاورزی در هفته منتهی به ۲۸ شهریور ماه، جمعا ۲‌هزار و ۶۲۰‌تن ذرت دانه ای و ذرت شکسته در رینگ معاملات عرضه کردند. در این هفته یک‌هزار و ۳۵‌تن ذرت شامل یک‌هزار‌تن ذرت دانه‌ای برزیل و ۳۵‌تن ذرت شکسته قزوین، به ارزش ۲‌میلیارد و ۴۳۰‌میلیون و ۱۸۰‌هزار‌ریال به فروش رفت تا رینگ ذرت از لحاظ حجم و ارزش معاملات، در جایگاه دوم آمار معاملات هفتگی بایستد.این رینگ طی هفته گذشته ۳۶‌درصد حجم معاملات را در اختیار خود گرفت.

رینگ جو

طی هفته‌ای که گذشت ۶۰۰‌تن جو دامی ورامین در تالار عرضه شد که کل آن توسط مشتریان خریداری شد. ارزش معاملات این رینگ طی هفته گذشته به رقم یک‌میلیارد و ۶۲۰‌میلیون‌ریال رسید و این رینگ توانست ۲۱‌درصد حجم کل معاملات تالار را در این هفته به خود اختصاص دهد و از نظر حجم و ارزش معاملات هفتگی در جایگاه سوم بایستد.

رینگ شکر

در هفته‌ای که گذشت، ۲۲۵۰‌تن شکر تصفیه‌شده اهواز توسط کارگزاران عرضه شد که کل آن به ارزش ۸۲‌میلیون‌ریال خریداری شد. این رینگ، ‌تنها یک‌درصد حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص داد.