بنا به گفته شرکتMinmetals چین، این شرکت چارچوب یک موافقتنامه را با KGHM Polska Miedz SA، بزرگترین تولیدکننده مس لهستان، مبنی بر توسعه مشترک معادن مس داخلی و خارجی به امضا رسانده است. Minmetals که یک تولیدکننده و بازرگان بزرگ دولتی فلزات، مواد معدنی و لوازم الکترونیکی در چین است، در بیانیه‌ای اعلام کرد: قراردادی که پنج شنبه گذشته در پکن (Beijing) به امضا رسید کاردانی شرکت لهستانی در توسعه و تولید مس را با امتیازات شرکت چینی در سرمایه و مجاری فروش با هم خواهد آمیخت.

رئیس و مدیر عامل شرکت لهستانی اشاره کرد که هر دو طرف قرارداد در نظر دارند یک معدن فلزات غیرآهنی را در داخل مغولستان مورد بهره‌برداری قرار دهند.

شرکت چینی مزبور از سال ۱۹۹۷ با شرکت لهستانی مذکور دارای روابط تجاری بوده است و اینک تنها واردکننده محصولات آن در چین است. واردات آن از شرکت لهستانی برابر با ۴۰۰هزار تن مس الکترولیزه به ارزش ۱/۱بیلیون دلار آمریکا بوده است. واردات سالانه مس آن نیز نیمی از کل مس وارداتی از لهستان را در بر می‌گیرد.

این قرارداد می‌تواند به عنوان قدمی دیگر از سوی Minmetals برای تنوع بخشیدن به تجارت پر رونق مواد معدنی خود در جهت تامین منابع مواد خام برای چین به حساب آورد.Minmetals با بزرگترین تولیدکننده مس در شیلی، کودلکو (Codelco) موافقت کرده بود تا برای توسعه معادن شیلی ۵۵۰‌میلیون دلار آمریکا سرمایه‌گذاری کند. این شرکت به دنبال مواد دیگری همچون سنگ آهن و تنگستن نیز هست.