گروه بورس کالا- کارمزدهای جدید کارگزاران بورس‌های کالایی از ابتدای مهرماه اجرایی می‌شود.

این کارمزدها در بندهای ۱ الی ۶ پنجاه و نهمین صورتجلسه هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مورخ ۳۰/۴/۱۳۸۶ تصویب شد. سقف نرخ کارمزد شرکت بورس کالای ایران از مبادلات انجام یافته در آن بورس ۶/۰ در هزار (شش دهم در هزار) ارزش هر معامله از هر یک از طرفین معامله (فروشنده و خریدار) تا حداکثر ۱۰۰ (یکصد) میلیون ریال از هر طرف معامله تعیین شد. همچنین سقف نرخ کارمزد کارگزاران عضو بورس کالای ایران در معاملات فلزات و کنسانتره ۸/۱ در هزار ارزش معامله تا حداکثر ۱۰۰ (یکصد) میلیون ریال در هر معامله تعیین شد.

براساس این گزارش سقف نرخ کارمزد کارگزاران عضو بورس کالای ایران در معاملات کالای کشاورزی ۲۵/۲ در هزار ارزش معامله تا حداکثر ۱۰۰ (یکصد) میلیون ریال در هر معامله تعیین شده است.

براین اساس سقف حق پذیرش کالا برای هر کالای پذیرفته‌شده فقط برای فلزات و کنسانتره ۰۷/۰ در هزار (هفت صدم در هزار) ارزش برآوردی معاملات سالانه به تشخیص بورس کالا حداکثر تا ۵۰۰میلیون ریال تعیین شد که توسط بورس کالا برای یک بار و هنگام پذیرش کالا از متقاضی پذیرش کالا اخذ می‌شود. متقاضیان پذیرش کالای کشاورزی از پرداخت حق پذیرش کالا معاف هستند. سقف حق‌الدرج کالای پذیرفته‌شده در بورس کالای ایران برای فلزات و کنسانتره معادل ۲/۰ در هزار (دو دهم در هزار) ارزش معاملات انجام شده طی یک سال حداکثر تا ۱۵۰میلیون ریال تعیین شد که توسط بورس کالا از شرکت عرضه‌کننده کالا اخذ می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: سقف حق عضویت کارگزاران عضو بورس کالای ایران که فقط محصولات کشاورزی معامله می‌کنند سالانه ۲۰میلیون ریال و سایر کارگزاران سالانه ۱۰۰میلیون ریال تعیین شد.

مصوبات فوق روز یکشنبه تحت‌عنوان ابلاغیه سازمان بورس و اوراق‌بهادار در تالار مبادلات بورس کالا مطرح شد.