خبرگزاری فارس - معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن از ورود ۱۵۰‌هزار تن تیر آهن و میلگرد خارجی برای پروژه‌های شهری و روستایی به کشور خبر داد. عزیز‌ا... مهدیان اظهار داشت: بنیاد مسکن برای پروژه‌های بازسازی و احداث مسکن روستایی و شهری خود اقدام به واردات و تامین ۱۵۰‌هزار تن تیرآهن و میلگرد خارجی برای مصرف در این پروژه‌ها کرده است.

وی افزود: پس از اینکه بنیاد مسکن اقدام به واردات تیرآهن کرد با توجه به نوساناتی که قیمت آهن در بازار داخلی به خود دید یک بخش از واردات گران‌تر از بازار داخلی شد و مقداری از این محصولات را بدون مصرف باقی گذاشت. مهدیان با بیان اینکه قیمت جهانی فولاد افزایش و قیمت آن در داخل کاهش یافته است اظهار داشت: با توجه به نوسانات پیش آمده در بازار داخلی باید اذعان کنم که قیمت محصولات مصرفی ما در پروژه‌ها هنوز هم از قیمت محصولات بازار ارزانتر است.

وی همچنین از پرداخت وام ۵/۶‌میلیون تومانی مسکن روستایی از مهر ماه خبر داد و گفت: بانک مرکزی مصوبه پرداخت وام ۵/۶‌میلیون تومانی مسکن روستایی را برای احداث ۳۰۰‌هزار واحد مسکونی به بانک‌های عامل استان‌ها ابلاغ کرده است بنابراین مقرر شده تا پرداخت این وام از مهر ماه برای بازسازی ۳۰۰‌هزار واحد مسکونی آغاز شود.