تصمیمات جدید در شرکت بورس کالا

گروه بورس فلزات - زهرا مسافر: دوشنبه هفته جاری اعضای هیات‌مدیره شرکت بورس کالا پنج تصمیم جدید اتخاذ کردند.

مدیرعامل شرکت بورس کالا با بیان مطلب فوق به خبرنگار دنیای اقتصاد گفت: دوشنبه گذشته اعضای هیات‌مدیره شرکت بورس کالا براساس جلسه منظم هفتگی تصمیمات جدیدی را اتخاذ کردند که بررسی کار کمیته‌های ادغام دو بورس کشاورزی و فلزات و وظایف بخش‌های مختلف آنها از جمله این تصمیمات بود. علی‌اکبر هاشمیان افزود: پیگیری پذیرش طلا در شرکت بورس کالا از جمله تصمیم‌های اعضای هیات‌مدیره این شرکت بود که این امر پیرو جلسه‌ای با معاون معدنی وزارت صنایع و معادن طی چند روز اخیر صورت گرفته است.

به گفته وی، در جلسه‌ای مشترک که میان اعضای هیات‌مدیره شرکت بورس کالا با وزارت صنایع و معادن به‌عنوان متولی تولید طلا در کشور تشکیل شد. خواستار پیگیری جدی ورود طلا به بورس کالا و لایحه حذف تجیمع عوارض از این کالا شدیم که آنها نیز قول مساعد دادند.

مدیرعامل شرکت بورس کالا از استفاده از نرم‌افزار یورونکست که توسط سازمان اوراق بهادار خریداری شده در معاملات شرکت بورس کالا خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم که در آینده بتوانیم از این نرم‌افزار در معاملات استفاده کنیم.

وی بررسی نحوه پذیرش کالاهای دو سازمان کارگزاران فلزات و کشاورزی در شرکت بورس کالا و نحوه پذیرش آنها را همچنین از جمله تصمیمات جدید و محور جلسه روز دوشنبه اعضای برشمرد.

هاشمیان خاطرنشان کرد: آغاز فعالیت کارگزاران جدید را نیز از جمله تصمیمات جدید روز دوشنبه اعضای هیات مدیره شرکت بورس کالا خواند.

وی گفت: در جلسه یاد شده در خصوص پذیرش سنگ آهن در شرکت بورس کالا نیز تصمیم‌گیری شد.