ارزش معاملات بورس کشاورزی طی مرداد ماه امسال 52 درصد افزایش یافت

بورس کالای کشاورزی در سی و پنجمین ماه فعالیت خود از ۱ الی ۳۱ مرداد ماه سال ۱۳۸۶، شاهد رونق چشمگیر حجم و ارزش معاملات بود به گونه‌ای که ارزش معاملات بورس کشاورزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۲درصد و حجم معاملات ۱۵درصد افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی بورس کالای کشاورزی طی مرداد ماه امسال، ۲۷۳هزار و ۳۴۵ تن کالا شامل تفاله چغندر قند، جو، ذرت، برنج، گندم دامی، سبوس گندم، شکر سفید و کنجاله دانه‌های روغنی عرضه شد. حجم معاملات در ماه گذشته به رقم ۳۷هزار و ۴۸۵ تن کالا رسید که به ارزش ۹۹میلیارد و ۶۸میلیون و ۲۰۵هزار ریال در تالار معاملات به فروش رفت.

رینگ ذرت

کارگزاران بورس کالای کشاورزی در مرداد ماه، ۳۳هزار و ۶۷۰ تن انواع ذرت دانه‌ای و شکسته در رینگ معاملات عرضه کردند. طی مرداد ماه امسال، ۲۱هزار و ۶۳۰ تن ذرت شامل ۲۱هزار و ۲۱۰ تن ذرت دانه‌ای برزیل، ۳۰۰ تن ذرت دانه‌ای اوکراین و ۱۲۰ تن ذرت شکسته قزوین مورد معامله قرار گرفت. ارزش معاملات رینگ ذرت در این ماه به رقم ۵۰میلیارد و ۸۶۱میلیون و ۴۰هزار ریال رسید. شایان ذکر است، ۵۸درصد حجم کل معاملات نیز در مرداد ماه امسال به رینگ ذرت اختصاص یافت تا این کالا صدرنشین آمار معاملات ماهیانه گردد.

رینگ کنجاله

طی مرداد ماه، ۲۳۵هزار و ۹۵۵تن انواع کنجاله دانه‌های روغنی شامل کنجاله سویا، ذرت، آفتابگردان، کلزا و تخم پنبه، بر روی تابلوی عرضه رفت. در این ماه، ۱۲هزار و ۱۳۵تن کنجاله به ارزش ۳۹میلیارد و ۴۳۴میلیون و ۶۴۵هزار ریال به فروش رفت. این رینگ در ماه مذکور، شاهد دادوستد ۱۱هزار و ۲۱۵تن کنجاله سویا، ۵۷۵تن کنجاله تخم پنبه، ۱۷۰تن کنجاله کلزا، ۸۵تن کنجاله ذرت و ۹۰تن کنجاله آفتابگردان بود. شایان ذکر است رینگ کنجاله ۳۲درصد حجم کل معاملات مرداد ماه امسال را در اختیار خود گرفت و توانست رتبه دوم آمار معاملات ماهانه را به خود اختصاص دهد.

رینگ جو

۳هزار و ۳۱۰تن جو دامی در ماه گذشته در تالار معاملات بورس کالای کشاورزی عرضه شد که کل آن به ارزش ۷میلیارد و ۷۴۷میلیون و ۹۰هزار ریال خریداری شد. این رینگ توانست ۹درصد حجم کل معاملات را طی مرداد ماه سال‌جاری در اختیار گیرد و در جایگاه سوم بایستد. طی مرداد ماه، ۲۱۵تن جو آق‌قلا، ۶۰تن جو شاهرود، ۲۵تن جو شیراز، ۳۳۰تن جو کرمانشاه، ۴۵تن جو گرگان، ۴۱۵تن جو مرودشت، ۲هزار و ۳۰تن گلستان، ۱۱۰تن جو همدان و ۸۰تن جو دامی قزاقستان به فروش رفت.

رینگ گندم

۳۴۵گندم دامی و سبوس گندم توسط کارگزاران در مرداد ماه امسال در تالار معاملات عرضه شد که کل آن معامله شد. ارزش معاملات این رینگ طی مرداد ماه به رقم ۷۰۱میلیون و ۵۰۵هزار ریال رسید. در این رینگ، ۳۰۵تن گندم دامی و ۴۰تن سبوس گندم به فروش رفت.

رینگ برنج

۱۰تن برنج فریدونکنار در مردادماه بر روی تابلوی عرضه رفت که کل آن به ارزش ۱۰۵میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

رینگ شکر

۴۵‌تن شکر سفید همدان در مردادماه امسال در تالار معاملات عرضه شد که کل آن به فروش رفت. ارزش معاملات این رینگ طی مردادماه به رقم ۱۹۶میلیون و ۴۲۵هزار ریال رسید.

رینگ تفاله

کارگزاران در ماهی گذشت، ۱۰۰تن تفاله چغندر قند اصفهان در رینگ تفاله بر روی تابلوی عرضه بردند که کل آن به ارزش ۲۲میلیون و ۵۰۰هزار ریال دادوستد شد.

فروش یک‌هزار و ۲۹۵‌تن کالا در تالار طلایی

تالار معاملات بورس کشاورزی طی روز دوشنبه ۱۲‌شهریور ماه، شاهد عرضه ۳‌هزار و ۳۴۰‌تن کالا در دو رینگ معاملاتی ذرت و کنجاله بود.

به گزارش روابط عمومی بورس کالای کشاورزی در این روز، یک‌هزار و ۲۹۵‌تن کالا شامل ۸۰۵‌تن ذرت و ۴۹۰‌تن کنجاله‌، به ارزش ۳‌میلیارد و ۴۷۲‌میلیون و ۵۶۰‌هزار ریال در تالار طلایی معامله شد.

کارگزاران بورس کالای کشاورزی در رینگ ذرت‌، ۲‌هزار و ۸۱۰‌تن ذرت دانه‌ای برزیل و ذرت شکسته قزوین عرضه کردند که ۸۰۵‌تن آن شامل ۷۹۰‌تن ذرت برزیل و ۱۵‌تن ذرت شکسته قزوین‌، به ارزش یک‌میلیارد و ۸۷۲‌میلیون و ۳۲۰‌هزار ریال به فروش رفت. هر‌کیلو ذرت برزیل به قیمت ۲۳۳۰‌ریال تحویل ۱۸ شهریور ماه مورد معامله قرار گرفت. ذرت شکسته قزوین نیز قیمت ۲۱۰۸‌ریال را در هر کیلو تجربه کرد.

رینگ کنجاله طی روز مذکور شاهد عرضه ۵۳۰‌تن کنجاله سویا، پنبه دانه، آفتابگردان و ذرت بود. در این رینگ، ۴۹۰ کنجاله‌، به ارزش یک‌میلیارد و ۶۰۰‌میلیون و ۲۴۰‌هزار ریال خریداری شد. هر کیلو کنجاله سویا پلیت برزیل و پنبه دانه پلیت قزاقستان به قیمت ۳۶۰۰ و ۳۶۲۰‌ریال معامله شد.کنجاله آفتابگردان پلیت قزاقستان و کنجاله ذرت قزوین نیز قیمت ۲۱۰۰ و ۲۲۰۸ریال را در هر کیلو تجربه کرد.