آخرین نظرسنجی استیل ایندکس حاکی از آن است که اغلب شرکت‌کنندگان سطح جهان معتقدند تقاضای فولاد یک ماه آینده تغییری نخواهد داشت. در سطح جهان ۴۴ درصد شرکت‌های حاضر در نظرسنجی معتقد بودند قیمت فولاد در سه ماه آینده کاهش می‌یابد. ۴۴ درصد نیز ثبات قیمت را پیش‌بینی نمودند. ۴۰ درصد اروپایی‌ها نیز افت تقاضا و ۴۳ درصد ثبات آن را ممکن دانستند. بین آمریکایی‌های حاضر نیز ۴۲ درصد افت قیمت و ۴۶ درصد ثبات آن را برآورد کردند. موجودی فولاد ۵۲ درصد از شرکت‌های فولادی سطح جهان ثابت بود و ۲۸ درصد از کاهش آن خبر دادند. بین اروپایی‌ها ۶۹ درصد موجودی با ثبات و ۱۷ درصد موجودی پایین تری نسبت به هفته قبل داشتند. ۳۰ درصد آمریکایی‌ها نیز موجودیشان تغییری نکرده بود و ۵۰ درصد از کاهش آن خبر دادند.

این در حالی است که در ماه مارس سال‌جاری میلادی آلمان ۸۱۵/۳ میلیون تن فولاد تولید نمود که ۲/۲ درصد کاهش داشت. در سه ماهه نخست سال نیز این کشور ۸۱۴/۱۰ میلیون تن فولاد تولید نموده که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۲ حدود ۳/۰ درصد افت داشته است. در این بین تولید چدن در این کشور در فوریه ۲۰۱۳ حدود ۹/۱ درصد در مقایسه با فوریه ۲۰۱۲ افت داشته و به ۱۵۳/۲ میلیون تن رسید. ورق گرم با ۵/۱ درصد کاهش ۰۸۷/۳ میلیون تن تولید شد. در کل تولید محصولات ورق با ۵/۰ درصد رشد روبه‌رو بود و تولید مقاطع ۵ درصد پایین آمد.

در عین حال، یک بررسی حاکی از آن است که در ماه مارس خریداران فولاد باز هم موجودی انبارهایشان را کاهش دادند. ۴/۳۶ درصد از خریداران فولاد مورد بررسی، برای حداکثر یک ماه موجودی داشتند درحالی که این رقم در فوریه ۳/۱۴ درصد بود. همچنین ۵/۴۵ درصد موجودیشان بین یک تا دو ماه نیازشان را تامین می‌کرد که در فوریه این رقم ۴/۷۱ درصد بود. ۲/۱۸ درصد نیز برای ۲ تا ۳ ماه موجودی داشتند.

این تحقیق نشان داد که ۶/۶۳ درصد از سفارشات فعلی خریداران فولاد پایین تر از سطح مطلوب است و ۲/۱۸ درصد میزان سفارشات را در حد نرمال خواندند. در مقایسه با یک سال گذشته ۵/۵۴ درصد میزان حمل فولاد را پایین تر اعلام نمودند که نسبت به فوریه افزایش داشت. البته اغلب حاضرین در این بررسی معتقد بودند سه ماه آینده فروش بیشتری خواهند داشت و ۱/۹ درصد از احتمال کاهش آن خبر دادند، در حالی که در ماه فوریه کسی چنین نظری نداشت.

همچنین ۹/۸۸ درصد از شرکت‌کننده‌ها معتقد بودند توجه بازارهای خارجی به بازار فولاد آمریکا همچون قبل است و ۱/۱۱ درصد اظهار داشتند تمایل به خرید فولاد آمریکا در ماه مارس کاهش یافته است که البته در فوریه این رقم ۱/۲۳ درصد بود.