گروه بورس کالا - دادوستدهای بازار ارز و سکه در غیاب معاملات طلای جهانی با نوسان اندکی در دومین روز دنبال شد و دامنه نوسانات قیمت سکه در قراردادهای آتی نیز به زیر دو درصد رسید.

از جمله دلایلی که برای کاهش نوسانات نام برده می‌شود بحث تزریق ارز به بازار بوده؛ زیرا صحت و سقم اخبار و گزارش‌های مربوط به عرضه دلار هر روز جنبه دیگری به خود می‌گیرد. این در شرایطی است که تحلیلگران بر این باورند تا زمانی که گمانه‌زنی‌ها پیرامون این مساله ادامه داشته باشد و تزریق دلار به اندازه تامین نیاز بازار صورت نگیرد، دادوستدها به صورت نوسانی دنبال می‌شود.
صحبت‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی پیرامون اینکه «تزریق ارز در چارچوب قانونی این وزارتخانه نیست» و از سویی گفته رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا پیرامون اینکه «ریشه التهاب اخیر ارزی اظهارنظر غیر‌کارشناسی برخی مسوولان است» به نوعی روی تغییرات روند قیمت‌ها
تاثیرگذار بود. در همین حال معامله گران بازار آتی با اشاره به پارامترهای موجود معتقدند سررسیدهای شهریورماه از نگاه خریداران همچنان ارزنده است و به همین دلیل احتمال نکول فروشندگان در روز پایانی معاملات برای این سررسید دور از ذهن نیست. براساس تازه‌ترین اطلاعیه منتشر شده بورس کالای ایران، با نزدیک شدن موعد تسویه قرارداد آتی سکه برای تحویل در شهریورماه، قرارداد آتی سکه برای تحویل در دی ماه سال‌جاری از روز چهارشنبه ۲۹ شهریورماه در بازار قراردادهای مشتقه کالایی راه‌اندازی می‌شود. موعد سررسید قراردادهای آتی سکه برای تحویل شهریورماه روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری خواهد بود. روند قیمت‌ها در بازار آتی در شرایطی صبح با کاهش اندکی رو به رو شد که عصر افزایش قابل توجهی داشت؛ سکه سررسید شهریورماه با افزایش ۱۲/۲ درصدی در مبادلات عصر در محدوده ۹۳۵ تا ۹۵۰ هزار تومان، سررسید مهرماه با افزایش ۵۸/۱ درصدی در مبادلات عصر و کاهش ۱۰/۰ درصدی در مبادلات صبح در محدوده ۹۵۴ تا ۹۷۰ هزار تومان، سررسید آبان‌ماه با افزایش ۸۷/۱ درصدی در مبادلات عصر و کاهش ۱۳/۰ درصدی در مبادلات صبح در محدوده ۹۷۱ تا ۹۹۱ هزار تومان و سررسید آذرماه با افزایش ۵۷/۱ درصدی در مبادلات عصر و کاهش ۳۴/۰ درصدی در مبادلات صبح در محدوده ۹۹۱ تا یک میلیون و ۱۰ هزار تومان قرار گرفت.