گروه بنگاه‌ها - صنعت مس نباید در جغرافیای کشور محدود بماند بلکه باید گستره و افق این صنعت جهانی باشد. ما این توان را داریم که معادن و مراحل فرآیند تولید مس را درکشورهای دیگر نیز داشته باشیم و به توسعه معادن کشورهای همجوار کمک کنیم. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، مدیرعامل شرکت مس در بازدید از مجتمع مس سرچشمه با بیان این مطلب در نشستی با حضور مدیران این مجتمع اظهار کرد: مس باید در صنعت و اقتصاد ملی، تبدیل به یک نماد اقتصادی و صنعتی شده و ضروری است زنجیره ارزش مس ایجاد شود.

مهندس نعمت‌الله پوستین دوز گفت: نگاه و فکر ما باید نسبت به سیستم نو شود و با توسعه جغرافیایی از فضای فیزیکی سرچشمه خارج شویم. به همین منظور لازم است افق دیدمان را گسترش داده و در سطح ملی و بین‌المللی فکر کنیم. وی با اشاره به اهمیت صنایع پایین دستی مس افزود: با پرداختن به صنایع پایین دستی و تقویت آن می‌توانیم سطح دانش خود را ارتقا داده و ضمن اشتغالزایی باید در مراحل تولید، خلق ارزش افزوده داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با تاکید بر اینکه شرکت‌ها و انجمن‌های تخصصی موجود در کشور باید تقویت شوند، تصریح کرد: باید به گروه‌های پژوهشی کمک کنیم تا بتوانند نیروی متخصص و حامی شرکت مس را آموزش دهند.

وی در زمینه ایمنی و بهداشت کار اظهار کرد: ایمنی جسم جزو اقدامات اولیه است. اما امروزه همه می‌دانند چگونه از جسم خود محافظت کنند. هدف ما باید حوزه ایمنی ذهن و محافظت از روح کارکنان باشد و باید به آسیب هایی که با رفتار غلط به روح سازمان و خانواده کارکنان وارد می‌شود، توجه ویژه داشته باشیم.

مهندس پوستین دوز برگزاری جشنواره «اید‌ه‌های ایمن» را بستر مناسبی برای ایجاد شادابی و نشاط در سیستم دانست.

وی همچنین در مورد آموزش نیروی انسانی خاطرنشان کرد: نگاه ما به آموزش باید نگاهی جدید باشد و از ادبیات تکراری «نفر ساعت» عبور کنیم و به نگاه خلاق و نوآورانه در آموزش برسیم و آموزش ما، خط تولید دانایی باشد.

مدیرعامل شرکت مس گفت: ضروری است که از مفهوم نیروی انسانی عبور کرده و به مفهوم سرمایه نیروی انسانی بپردازیم. وقتی صحبت از سرمایه نیروی انسانی به میان می‌آید ما باید به ارزش افزوده نیروی انسانی فکر کنیم.

پوستین دوز افزود: الگوهای کاری باید دگرگون شده و نگاه نو و خلاق در زمینه تولید ایجاد شود. علاوه بر آن باید توجه خاص به ارزش افزوده در مراحل تولید داشته باشیم.