گروه بورس کالا - مبادلات بازار آتی به تاثیر از افت قیمت دلار در سومین روز هفته جاری با روند نزولی همراه شد.
خبر خاصی مبنی بر اینکه اتفاقی در بازار بیفتد وجود ندارد و به نظر می‌رسد به دلیل نبود فاکتور تعیین‌کننده برای افزایش قیمت‌ها ادامه روند مبادلات تا بعد از اجلاس تهران که در روزهای ۷ تا ۱۱ شهریورماه برگزار می‌شود در همان محدوده نوسانی اندک دنبال شود.

البته به دلیل اینکه بیشتر سرمایه‌گذاران قصد دارند موقعیت‌ها و فرصت‌های معاملاتی خود را نقد کنند بازار با ثبات اندک و آرامش خاصی پی گرفته می‌شود؛ اما در عین حال معامله‌گران ریسک گرفتن موقعیت‌های فروش را به مراتب بیشتر از موقعیت‌های خرید می‌دانند.
همچنین اخبار دیگری که پیرامون توافق مجلس و دولت بر سر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به بیرون منتشر شده و از سویی، تغییر در سطح تقاضا برای خرید دلار روی بازار نقدی و به تبع بازار آتی تاثیرگذار بود. این در شرایطی است که سطح تقاضاها برای خرید دلار به دو صورت ارز سفارشی و سرمایه‌گذاری همچنان به عنوان عامل تاثیرگذاری در تعیین قیمت ارز مطرح می‌شود، هر چند گمانه‌زنی‌ها پیرامون قیمت ارز مرجع نیز عنصر مهم‌تری در روزهای گذشته بر روند دادوستدها بوده است. براساس گفته معامله گران نوسانات اندک بازار ارز و اخبار مثبت پیرامون راه‌اندازی بورس ارز شرایط برای کاهش قیمت‌ها را مهیا کرده است.
دیروز اولین روز معامله سررسیدهای آذرماه بود، به طوری که بازگشایی سکه‌های آذرماه در محدوده قیمتی 914 تا 921 هزار تومان با حجم نسبتا مناسبی دنبال شد. روند قیمت‌ها در دیگر سررسیدها کاهشی بود، سکه سررسید مردادماه با کاهش 20/1 درصدی در محدوده 782 تا791 هزار تومان، سررسید شهریورماه با 12/1 درصد افت در محدوده 807 تا 814 هزار تومان، سررسید مهرماه با 94/0 درصد افت در محدوده 840 تا 846 هزار تومان و سررسید آبان‌ماه با افت 02/1 درصدی در محدوده 882 تا 890 هزار تومان قرار گرفت.