گروه بورس کالا - برخلاف کاهش قیمت میلگرد و تیرآهن در بازار آزاد، دیروز معاملات ورق مبارکه در بورس کالا به دلیل بالاتر بودن میزان تقاضا در مقابل عرضه به رقابت کشیده شد و میانگین قیمت محصولات این شرکت در رینگ فولاد افزایش یافت. در نتیجه این بار هم ورق برخلاف بازار مقاطع عمل کرد؛ چرا که در یک ماه اخیر که میانگین نرخ محصولات ذوب آهن با رشد روبه‌رو شده بود در مقابل نرخ ورق به دلیل بالا رفتن عرضه از سوی مبارکه بدون تغییر بود و دیروز هم برخلاف کاهش قیمت مقاطع، ورق روند معکوسی را تجربه کرد.

با در نظر گرفتن هزینه تولید و قاعده بازار، قیمت ورق باید بالاتر از میلگرد باشد نه بالعکس و قاعدتا این افزایش نرخ با در نظر گرفتن میانگین نرخ مقاطع منطقی است، اما دیر هنگام بودن آن به خصوص در شرایطی که در این مدت تولیدکنندگان بخش خصوصی با مشکلات زیادی به دلیل پایین بودن نرخ فروششان در مقایسه با شمش روبه‌رو شده‌اند، ابهامات زیادی را در بازار ایجاد می‌کند. البته به گفته برخی از کارشناسان طی هفته اخیر میانگین قیمت ورق با وجود معاملات محدودی که داشته، افزایشی شد و به همین دلیل تفاوت نرخ‌های بورس و بازار زیاد شده است و باید این تفاوت قیمتی از بین می‌رفت.

بر این اساس دیروز میانگین قیمت ورق گرم B با نرخ یک هزار و ۴۲ تومان عرضه شد که در نهایت پس از رقابت به یک هزار و ۱۴۵ تومان رسید. ورق گرم C هم با نرخ یک هزار و ۵۰ تومان عرضه شد و در رقابت قیمت آن به یک هزار و ۲۱۰ تومان رشد کرد. ورق سرد B هم در این روز با نرخ یک هزار و ۲۰۱ تومان عرضه شد؛ اما در نهایت پس از رقابت با نرخ یک هزار و ۳۹۷ تومان فروخته شد.

ورق گالوانیزه دیروز با نرخ یک هزار و ۵۰۸ تومان عرضه شد و در رقابت با نرخ یک هزار و ۶۵۳ تومان به فروش رسید. ورق قلع‌اندود هم در این روز با نرخ یک هزار و ۴۹۶ تومان عرضه شد که در رقابت با نرخ یک هزار و ۷۲۵ تومان فروش رفت.