گروه بورس کالا- روز گذشته بازار داخلی پتروشیمی اگرچه با ضعف مبادلات همراه بود، اما اکثر کالاها به طور میانگین با 100 تومان رشد قیمت نسبت به روز شنبه روبه‌رو شدند.

به گفته فعالان اقتصادی، در این روز فروشندگان بسیاری از فروش کالاهای خود اجتناب کرده و با توجه به پیش‌بینی‌های مثبت از بازار ترجیح دادند محصولات خود را ذخیره کرده و به فروش نرسانند. در معاملات روز گذشته بورس کالا F۷۰۰۰ و گریدهای متفاوت پلی پروپیلن با ۵ درصد رقابت از سوی کارگزاران مواجه شدند. در این روز کارگزاران برای خرید F۷۰۰۰ تقاضای بالایی ثبت کردند. به طوری که برای این کالا ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن تقاضا برتابلوی بورس ثبت شد. به گفته فعالان اقتصادی، اختلاف ۴۰۰ تومانی نرخ این کالا در بازار و بورس یکی از دلایل ثبت تقاضای بالا برای این کالا بوده است. البته ۵۶۲۰ در این روز با نرخ پایه خریداری می‌شود.
این در حالی است که طی هفته اخیر نرخ محصولات پتروشیمی در بازار داخل به شدت افزایش یافته، به طوری که 0075 در این روز و در بازار داخل به 3210 تومان و 020 نیز به 3200 تومان در هر کیلو رسیده است. حال آنکه قیمت این دو کالا طی هفته اخیر 400 تا 500 تومان در هر کیلو افزایش داشته است. به عقیده آگاهان بازار در این روز برای خرید محصولات پتروشیمی نیاز به نقدینگی بالایی بود.