تقاضای صعودی مس قیمت‌ها را بالا برد

گروه بورس کالا - سحر نمایشی: در معاملات روز گذشته بورس کالا، قیمت مس نسبت به هفته گذشته در حالی افزایش یافت که تقاضا هم به نسبت آن رشد پیدا کرد؛ به گونه‌ای که مس کاتد شرکت ملی مس در این روز با قیمت ۱۴ هزار و ۹۳۸ تومان برای هر کیلو معامله شد که نسبت به هفته گذشته ۴۲۱ تومان افزایش داشت. کل عرضه برای این محصول ۴۲۰۸ تن بوده که نسبت به هفته گذشته ۲۲۰۸ تن کاهش یافته است. مفتول مس شرکت ملی مس نیز با ۴۴۸ تومان افزایش نسبت به هفته قبل با قیمت ۱۵ هزار و ۳۷۳ تومان معامله شد.

همچنین کل عرضه برای این محصول ۴۲۱۴ تن بود که نسبت به یکشنبه گذشته ۲۷۱۴ تن افزایش یافته است. مفتول مس شرکت دنیای مس نیز در این روز با قیمت ۱۵ هزار و ۴۱۰ تومان در هر کیلو عرضه شده که ۳۹۰ تومان در مدت مورد بررسی افزایش یافته است. کل عرضه برای این محصول ۳۹۰۱ تن بوده که تغییر زیادی نسبت به آخرین معامله این محصول نداشته است.

همچنین مس اسلب ملی مس نیز بعد از چند هفته معامله شد و با قیمت ۱۵ هزار و ۴۱۳ تومان به فروش رسید. کل تقاضا برای این محصول ۱۶ تن است. البته مبادلات جهانی روز جمعه مس نیز نسبت به جمعه هفته قبل با ۱۲۴ دلار افزایش همراه شد و هر تن از این فلز با قیمت ۷ هزار و ۳۸۶ دلار در بازار لندن (LME) معامله شد. به گفته فعالان بازار دلیل این رشد علاوه بر افزایش قیمت جهانی، صعود ارز نیز بوده است.

براساس آمار معاملات بورس لندن در ماه های گذشته قیمت مس به دلیل بروز اتفاق های سیاسی و اقتصادی در سطح جهان، هر روز با نوسان شدیدی روبه‌رو می‌شد که مدتی است نوسان قیمت‌ها کاهش یافته است.

همچنین از ابتدای ماه جولای تا جمعه گذشته قیمت هر تن مس بین ۷ هزار و ۷۰۰ تا ۷ هزار و ۳۰۰ دلار در نوسان بود که این نوسان محدود باعث شده است سرمایه‌گذاران این بازار راحت‌تر بتوانند قیمت این فلز را پیش‌بینی کنند.