گروه بورس کالا- روند بازار پتروشیمی روز گذشته باز هم افزایشی بود. البته در این روز نرخ محصولات بادی با افت اندک روبه‌رو شد.
به گفته فعالان اقتصادی، اعلام عرضه ۶ هزارتن بادی در روز سه شنبه هفته‌جاری و همچنین صدور حواله این کالاها سبب شد تا نرخ این محصولات در بازار داخل با افت روبه‌رو شود.

در همین حال در مبادلات روز گذشته رینگ پتروشیمی محصولات پلی پروپیلن با رقابت کارگزاران روبه‌رو شدند، به طوری که پلی پروپیلن رافیا C30S که با نرخ 2 هزار و 351 تومان عرضه شده بود، در رقابت با قیمت 2 هزار و 380 تومان خریداری شد.
علاوه بر آن پلی پروپیلن HP۵۰۲R نیز با نرخ ۲ هزار و ۳۸۳ تومان عرضه شد و با قیمت ۲ هزار و ۴۴۰ تومان توسط کارگزاران خریداری شد. پلی پروپیلن HP۵۲۵J نیز در این روز با قیمت ۲ هزار و ۳۷۷ تومان عرضه شد و در رقابت با ۲ هزار و ۴۶۷ تومان معامله شد. البته در این روز میزان تقاضا به طور میانگین برای هر کالایی ۲ تا ۳ هزار تن بود.
البته آگاهان بازار احتمال می‌دهند معاملات روز سه‌شنبه هفته جاری با تقاضای بالا از سوی خریداران روبه رو شود. اگر چه شایعاتی در خصوص کاهش 5 درصدی نرخ پایه Z30s روز شنبه در بازار جریان داشت، اما روز گذشته اعلام عدم تغییر نرخ پایه این کالا، از التهاب بازار کاست. با این حال روز گذشته باز هم بیشتر معامله گران از پیش بینی آینده بازار پتروشیمی خودداری کرده و می گویند: با توجه به نوسان نرخ ارز و همچنین تحولات سیاسی و اقتصادی، نمی توان آینده بازار پتروشیمی را پیش‌بینی کرد و باید در انتظار نتایج روزهای آتی ماند.