گروه بورس کالا- کتایون دارابی: روند بازار داخلی پتروشیمی روز گذشته با توجه به رشد قیمت دلار و رسیدن به مرز یک هزار و 970 تومان با تحرک بیشتری نسبت به روزهای گذشته همراه شد. به گفته فعالان اقتصادی، در این روز قیمت اکثر محصولات پتروشیمی رشد داشت، با این حال برخی از تجار قیمت‌های پیشنهاد شده در بازار را غیرواقعی می‌دانند و معتقدند؛ نرخ‌های عنوان شده با توجه به نوسان نرخ دلار و همچنین افت ارزش ریال در مقابل دلار با نوسان زیادی روبه‌رو است.

این در حالی است که برخی از فعالان بازار معتقدند؛ در شرایط فعلی نگهداری کالا بهتر از پول نقد است و به همین دلیل بیشتر معامله‌گران ترجیح دادند در این روز بیشتر از روزهای گذشته خرید کنند. با این حال همچنان مبادلات ضعیف است و احتمال افت قیمت ها بعید به نظر می‌رسد.
البته بیشتر معامله گران در حال حاضر از پیش‌بینی آینده بازار پتروشیمی خودداری کرده و می‌گویند: با توجه به اینکه نرخ ارز در بازار داخل با نوسان روبه‌رو است، نمی‌توان آینده را پیش بینی کرد. این در حالی است که آگاهان بازار از افت 5 درصدی قیمت پایه Z30S برای عرضه در روزیکشنبه هفته جاری خبر می‌دهند. البته در حال حاضر این کالا با عدم بارگیری مواجه است.