هفته گذشته قیمت نقدی سنگ‌آهن تغییر محسوسی نداشت. سنگ‌آهن استرالیا در بازار نقدی با کاهش عرضه روبه‌رو بود و در نتیجه قیمت آن بالا رفت.به‌گزارش مرکز خدمات فولاد، قیمت سنگ‌آهن خلوص ۶۵ درصد برزیل ۱۴۵ تا ۱۵۰ دلار در هر تن (سی اف آر چین) و با ثبات بود. با اینکه نرخ بهره در چین برای دومین بار طی یک ماه کاهش یافته، این امر تاثیری فوری بر بازار نداشت. فولادسازان چینی به دنبال پایین آوردن واردات سنگ‌آهن و خرید از بازار نقدی و کاهش موجودی انبارها به یک ماه یا حتی ۲ هفته هستند، چرا که بازار فولاد راکد است. این در حالی است که در حالت عادی میزان موجودی انبارهایشان به دو ماه نیز می‌رسد.

چین در نیمه اول سال ۳۷۰ میلیون تن سنگ‌آهن وارد کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷/۹ درصد رشد داشت. قیمت سنگ‌آهن در بازار نقدی آسیا که از ابتدای سال تاکنون به طور متوسط تنها ۵/۲ درصد افت داشته و ۱۳۵ دلار و ۱۰ سنت در هر تن است. در ترکیه خرید قراضه کاهش یافته ولی عرضه کننده‌ها مراقبند قیمت‌ها کاهش نیابد. قراضه خلوص ۲۰-۸۰ اروپا ۳۸۲ دلار هر تن (سی اند اف ترکیه) بود، در حالی که آخرین معاملات در ۳۷۵ دلار اعلام شده است. قراضه ۲۰-۸۰ آمریکا نیز ۳۸۰ تا ۳۸۵ دلار بود.

ترکیه‌ای‌ها منتظر کاهش قیمت بیشتر بازار داخلی آمریکا هستند. قراضه آ۳ سی آی اس هم ۳۷۰ دلار در هر تن (سی اند اف) بود. در آمریکا از ماه ژوئن تاکنون قیمت قراضه خرد شده تا ۱۲۰ دلار در هر لانگ تن افت داشته است. قیمت قراضه سنگین کلاس یک در شرق آمریکا ۳۲۰ تا ۳۲۵ دلار در هر لانگ تن و قراضه خرد شده ۳۳۰ تا ۳۳۵ دلار در هر لانگ تن بود. در چین قیمت قراضه نزولی بود و در جنوب این کشور تا ۸ دلار که در هر تن افت داشته و به ۴۶۹ تا ۴۸۱ دلار در هر تن (با ۱۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده) رسید. قراضه صادراتی ژاپن ۳۳۵ دلار در هر تن (فوب) ثبت شده و در مزایده هفته گذشته قیمت ۳۴۰ دلار در هر تن (فوب) برای ماه آینده برنده شد.