در هفته‌ای که گذشت، روند قیمتی نقره در بازارهای جهانی با نوسانی صعودی همراه بود. به نحوی‌ که در هفته گذشته روند قیمتی نقره از میانگین قیمت 24/27 دلار در 9 جولای 2012، به میانگین قیمت 48/27 دلار به ازای هر اونس، در روز 13 جولای سال جاری رسید.

عواملی که در تحلیل طلا ذکر شده است، در تغییرات قیمت نقره در هفته گذشته نیز موثر بوده‌اند. به گزارش خبرگزاری Reuters، بهای نقره تحویل ماه سپتامبر در بورس فلزات نیویورک با ۹۰/۴۴ سنت افزایش در روز جمعه به قیمت ۳۶۹/۲۷ دلار به ازای هر اونس رسید.
به نظر می‌رسد که خواص پرکاربرد بودن نقره در صنایع مختلف و ارزان تر بودن قیمت نقره نسبت به طلا، علاوه بر امتیاز نقره که مامنی برای سرمایه گذاری در شرایط بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی به شمار می‌رود، همواره عاملی است که اقبال معامله‌گران به سرمایه‌گذاری در نقره را در بازارهای جهانی به همراه داشته و همین امر نیز آینده قیمتی این فلز سرمایه‌ای را در بازارهای جهانی تحت تاثیر قرار می‌دهد.
تحلیل تکنیکال نقره
با توجه به دلایل ذکر شده در تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد روند بلندمدت نقره همچنان صعودی باشد. برای هفته آینده نیز این پیش بینی وجود دارد که با احتمال زیادی نقره روندی صعودی داشته باشد.
در این صورت چنانچه نقره بخواهد روندی صعودی داشته باشد، با عبور کردن از نزدیک‌ترین خط مقاومتی خود که ۲۸ دلار است، احتمال اینکه‌ نقره تا سطح مقاومتی ۲۹ دلار به ازای هر اونس نیز صعود یابد وجود دارد. در غیر‌این صورت، اگر نقره بخواهد روندی نزولی داشته باشد، با عبور از ساپورت قیمتی خود یعنی ۲۷ دلار، احتمال اینکه تا حمایت قیمتی ۲۶ دلار نیز افت پیدا کند، وجود خواهد داشت. در همین حال با توجه به اتفاقات اخیر و چنانچه اتفاق غیر‌منتظره‌ای رخ ندهد، به نظر می‌رسد که نقره در این هفته با روندی صعودی همراه باشد، هرچند ممکن است در این بین با نوساناتی نیز همراه شود. این در حالی است که دلایل موجود در تحلیل تکنیکال از این مساله حمایت می‌کند.