احداث پروژه شمش آلومینیوم در شهرستان جاجرم

گروه بنگاه‌ها- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نمایندگان مجلس تمام سعی خود را در جهت

تامین اعتبارات پروژه شمش آلومینیوم جاجرم به عمل می‌آورند. به گزارش روابط عمومی شرکت آلومینای ایران، نمایندگان شهرستان‌های بجنورد، جاجرم، ماله و سملقان و گرمه در مجلس شورای اسلامی با حضور در مجتمع تولید آلومینای جاجرم از نزدیک با فعالیت این مجتمع عظیم آشنا شدند.طی این بازدید ثروتی و جعفری نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پروژه عظیم شمش آلومینیوم و اولین تونل زیرزمینی استخراج بوکسیت در کشور بازدید کرده و مشکلات آنها را بررسی کردند.

همچنین در این بازدید دکتر جعفری با ابراز خرسندی از احداث پروژه عظیم شمش آلومینیوم در شهرستان جاجرم گفت: تمام سعی و تلاش خود درخصوص تامین اعتبار لازم جهت بهره‌برداری از این پروژه ملی را به عمل می‌آوریم. این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با ابراز خرسندی از روند پیشرفت راه‌اندازی پروژه شمش آلومینیوم گفت: راه‌اندازی این پروژه سهم بسزایی در کاهش آمار بیکاری در شهرستان‌های محروم منطقه دارد. در جریان این بازدید همچنین موسی‌الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه‌ریزی و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نزدیکی جغرافیایی پروژه شمش آلومینیوم جاجرم با مجتمع تولید آلومینای این شهر در صورت راه‌اندازی این پروژه عظیم می‌توان آلومینیوم را با قیمتی بسیار پایین‌تر وارد بازار نمود.

در این بازدید ۴ ساعته که نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان جاجرم به همراه مدیران شرکت آلومینای ایران حضور داشتند، مهندس فیض‌آبادی مدیرعامل شرکت آلومینای ایران ضمن تقدیر و تشکر از توجه نمایندگان به صنایع بومی گفت: در صورت تامین اعتبار پروژه شمش آلومینیوم، این واحد صنعتی ظرف یک سال به مرحله راه‌اندازی رسیده و با راه‌اندازی آن بیش از ۲۰۰۰ نفر به طور مستقیم وارد بازار کار می‌شوند.