مرکز خدمات فولاد ایران- آخرین شاخص قیمت‌های استیل ایندکس حاکی از آن است که قیمت ورق در آمریکا و اروپا هفته اخیر نزولی بوده و قیمت میلگرد در اروپا ثبات داشت. در شمال اروپا متوسط شاخص قیمت روزانه ورق گرم ۵ یورو در هر تن ارزان‌تر شده است. متوسط شاخص قیمت ورق سرد ۲/۱ درصد کاهش یافته و ورق گالوانیزه با ۷ یورو کاهش قیمت به ۵۸۳ یورو در هر تن رسیده است. متوسط زمان تحویل ورق کوتاه‌تر شده و ورق تخت شمال اروپا نیز یک یورو رشد داشته است.

در جنوب اروپا متوسط قیمت ورق گرم ثابت مانده و ۴۹۰ یورو در هر تن قیمت خورده است. ورق سرد و گالوانیزه هر کدام یک یورو در هر تن رشد داشتند. زمان تحویل ورق گرم نیز کوتاه‌تر شده و ورق تخت با ۷ یورو کاهش قیمت به ۵۳۲ یورو در هر تن (درب کارخانه) رسیده است. متوسط قیمت ماهانه ورق گرم استیل ایندکس نیز ۸۴/۵۱۰ یورو در هر تن در شمال اروپا و ۶۳/۴۹۵ یورو در جنوب اروپا ثبت شد.

شاخص قیمت ورق گرم آمریکا

(فوب میدوست) یک دلار در هر شورت تن ارزان‌تر شده و به ۶۰۵ دلار در هر شورت تن رسید. ورق سرد ۶/۰ درصد افت داشته و ورق گالوانیزه ۲ دلار در هر شورت تن ارزان شده است.

ورق تخت آمریکا نیز ۱۶ دلار در هر شورت تن پایین آمده و به ۸۳۸ دلار (درب کارخانه) رسیده است. همه این شاخص قیمت ها در پایین‌ترین سطح طی ۱۲ ماه اخیر قرار گرفته‌اند.

قابل ذکر است که شاخص قیمت میلگرد شمال اروپا در ۵۰۸ یورو در هر تن(درب کارخانه) ثبات داشت.