گروه بورس جهانی - قیمت طلا و نفت دیروز در بازارهای کالایی جهان با کاهش قیمت ادامه یافت، اما دادوستد سایر محصولات با نوسان قیمت روبه‌رو شد. روز گذشته قیمت‌ها در بازار توکیو حالت نوسانی به خود گرفت. طلا در یکی از سررسیدها افت قیمت داشت، این در حالی بود که در دیگر سررسیدها، قیمت طلا بالا رفت.

دادوستد نقره، پلاتینیوم و پالادیوم نیز با نوسان قیمت مواجه شد. قیمت گازوئیل، نفت خام و نفت روسیه با کاهش نسبتا بالایی روبه‌رو شد، این در شرایطی بود که پلاستیک طبیعی افزایش نرخ داشت. در بازار شانگهای، طلا با افت اندکی همراه بود. معامله آلومینیوم افت نرخ داشت. دادوستد مس نوسان قیمت پیدا کرد، این در حالی بود که روی و سرب افزایش قیمت را تجربه کردند. نفت کوره در بازار با رشد قیمت دنبال شد. در بازار تجاری و کالایی نیویورک نیز همپای دیگر بازارهای جهانی قیمت‌ها با شیب رو به پایینی همراه شد.
طلا با کاهش اندکی به 1489 دلار به ازای هر اونس رسید این در حالی بود که قیمت نفت خام نیز با همان روند مشابه به 97 دلار به ازای هر بشکه رسید. معامله نقره نیز به تبع از کاهش قیمت طلا به سطح 34 دلار رسید. همچنین هر پوند مس با افت قیمت، 3 دلار شد. در بازار کالایی شیکاگو، نرخ برنج و پنبه با نوسان قیمت مواجه شد. دادوستد شکر نیز با افت قیمت‌ها ادامه یافت؛ این در حالی بود که سایر محصولات مورد معامله همچون ذرت دانه‌ای، سویا، کنجاله سویا، روغن سویا، گندم و جو رشد قیمت داشتند.