گروه بورس کالا - در صورت توزیع مناسب یارانه‌ها از سوی دولت، تک نرخی شدن گندم می‌تواند در راستای حمایت از تولیدکننده باشد.
قیمت محصولات کشاورزی در بازار طی یک هفته گذشته با روند نوسانی دنبال شد.

از آغاز روز شنبه دادوستدها به گونه‌ای بوده که قیمت ذرت دانه‌ای کاهش پیدا کند، اما سویا حالت افزایشی داشت اما اتفاق مهمی ‌که در بازار افتاد، ‌این بوده که قیمت ذرت همچنان در سطح بالای 400 تومان قرار بگیرد. هر چند تقاضاها در بازار داخلی تا حدودی کاهش پیدا کرده اما به تبع از روند بازارهای جهانی که افزایش داشته است رشد نسبی را دنبال کرد.
براساس گفته فعالان، مساله دادوستد محصولات کشاورزی به دلیل بارندگی پایین با مشکل روبه‌رو شده و در صورتی که نزولات جوی پایین باشد آن وقت است که تولید داخلی کاهش پیدا می‌کند. ‌این در حالی است که خیلی‌ها نیز بر‌این باورند با توجه به‌اینکه سیاست سال جاری تاکید بر واردات دارد قیمت‌های امسال تابعی از روند بازارهای جهانی خواهد بود. کارشناسان بر‌این باورند یکی از مشکلات بازار کشاورزی توزیع بد یارانه‌ها بود که اگر دولت بتواند با‌ این کار یارانه‌ها را در کانال درست و مناسب پرداخت کند، آن وقت می‌توان نسبت به موفقیت ‌این طرح امیدوار بود. البته به نظر می‌آید‌ این روش علاوه بر حمایت از تولیدکننده، وظیفه تنظیم بازار را به عهده دولت می‌گذارد و از دخالت‌های نابجا در بازار پرهیز می‌شود.‌ این در حالی است که معامله‌گران بازار بر‌این باورند دولت بایستی یارانه‌ها را به گونه‌ای توزیع کند که مشکلات و آشفتگی‌های سال گذشته دادوستد محصول جو در بورس کالا پیش نیاید.