بازار سردرگم قراضه در چین

مرکز خدمات فولاد ایران- با توجه به سیاست‌های اخیر اقتصادی چین به منظور کاهش اعتبارات بانکی، چشم‌انداز بازار قراضه در شرق چین که تعیین‌کننده قیمت قراضه در این کشور است، مشخص نیست. بانک مرکزی چین دوباره اعلام کرده است که نسبت ذخیره احتیاطی را از روز ۲۱ آوریل ۵/۰درصد بالا خواهد برد. به نظر می‌رسد دولت چین برای کنترل روند صعودی قیمت مسکن بسیار مصمم است.

اعتبارات بانکی کاهش یافته است، به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود قیمت قراضه طی دو هفته آینده نزولی باشد.

این در حالی است که عده‌ای نیز بر این باورند قیمت قراضه در کوتاه مدت ثابت خواهد بود. دولت چین همچنین در نظر دارد تا قیمت برق را در شرق این کشور بالا ببرد که این امر می‌تواند منجر به کاهش تولید برخی از کوره‌ها و افت تقاضای قراضه در بازار شود، البته هنوز افزایش قیمت برق تایید نشده است.

قراضه صادراتی آمریکا گران‌تر می‌شود؟

در همین راستا توکیو استیل ژاپن اعلام کرده قیمت خرید قراضه را ۲۵ دلار بالا می‌برد و به نظر تجار این امر موجب می‌شود کره جنوبی به بازار قراضه آمریکا روی آورد.

گرچه این افزایش قیمت توکیو استیل برای تامین قراضه مورد نیاز در تعطیلات ماه مه بوده، موجب افزایش قیمت صادراتی قراضه ژاپن نیز شده است.

پس از افزایش قیمت قراضه ژاپن انتظار می‌رود قیمت قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲ آمریکا پس از ۵ دلار رشد به ۴۸۰ دلار سی اند اف برسد.

از این رو پیش بینی شده قیمت قراضه صادراتی آمریکا با افزایش قیمت قراضه ژاپن بالاتر برود.