شانا - مدیرعامل پالایشگاه نفت شهید تندگویان از عرضه دو فرآورده لوب‌کات و وکیوم باتوم از هفته آینده در بورس کالا خبر داد. محسن قدیری با اعلام این خبر افزود: عرضه این دو فرآورده در بورس کالا از هفته آینده به بالاترین قیمت خواهد بود و سالانه ۵۰ میلیارد تومان سودآوری برای پالایشگاه شهید تندگویان به همراه خواهد داشت. علیرضا رجب پور، معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز پیش از این از عرضه دو هزار تن از این فرآورده‌ها در بورس خبر داده و گفته بود: با توجه به شرایط رقابتی و تعداد متقاضیان، میزان عرضه این فرآورده‌ها تا پنج برابر قابل افزایش است؛ سال گذشته در بخش فرآورده‌های نفتی، محصولات جدیدی چون آیزوریسایکل (برای استفاده در تولید پارافین مایع)، لوب کات (ماده اولیه تولید روغن پایه پارافینیک) و وکیوم باتوم (ماده اولیه تولید قیر) در بورس کالای ایران پذیرش شدند.

مدیرعامل پالایشگاه نفت شهید تندگویان، همچنین با اعلام پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی طرح بهبود کیفیت پالایشگاه شهید تندگویان گفت: این طرح مراحل نهایی خود را طی می کند و تا پایان شهریور ماه به مرحله پیش راه اندازی خواهد رسید.

قدیری پیشرفت طرح بهبود کیفیت پالایشگاه نفت شهیدتندگویان تهران را در بخش مهندسی بیش از ۹۰ درصد، در بخش تدارکات، ۵/۹۸ درصد و در بخش اجرا ۸۶ درصد اعلام کرد و افزود: خوشبختانه در سال جهاد اقتصادی و با وجود فشار تحریم‌های بین‌المللی این طرح در مراحل نهایی به سر می برد و تا نیمه اول سال ۹۰ آماده راه‌اندازی خواهد شد. با اجرای طرح بهبود کیفیت پالایشگاه نفت شهید تندگویان، واحد گوگردزدایی از نفت سفید با ظرفیت تولید روزانه ۳۱ هزار و ۵۰۰ بشکه، گوگردزدایی از نفت گاز با ظرفیت تولید روزانه ۵۳ هزار بشکه و واحد هیدروژن و بازیافت گوگرد راه‌اندازی می‌شود.