مرکز خدمات فولاد ایران - قیمت ورق گرم صادراتی چین طی هفته گذشته ۱۰ تا ۲۰ دلار در هر تن افزایش یافته است. بهبود بازار فولاد داخلی چین و بالا رفتن ارزش یوآن دلیل این موضوع عنوان شده است. قیمت پیشنهادی ورق گرم صادراتی چین به ۷۱۰ تا ۷۲۰ دلار در هر تن فوب رسیده است. برخی تجار اظهار کرده‌اند در برخی موارد ورق گرم در قیمت ۷۳۰ دلار در هر تن سی اف آر کره نیز معامله شده است.

عده‌ای اظهار کرده‌اند بازار ورق در کره در شرایط مطلوبی قرار دارد و احتمال افزایش قیمت ورق کارخانه پوسکو در آینده نزدیک وجود دارد، این در حالی است که واردکنندگان ورق در کره نسبت به آینده بازار خوشبین نیستند و خواستار خرید در قیمت ۷۰۰ تا ۷۲۰ دلار در هر تن سی اف آر هستند.

احتمال حذف معافیت مالیاتی صادرات ورق گرم در چین نیز نگرانی‌هایی را در میان دست‌اندرکاران به وجود آورده است. به همین دلیل خریداران محتاطانه وارد بازار خرید می‌شوند. برخی از تجار خواستار فروش ورق گرم در قیمت ۷۲۰ تا ۷۳۰ دلار در هر تن سی اف آر ویتنام هستند که رشدی ۱۰ دلاری را در هر تن نسبت به هفته گذشته تجربه کرده است.

تعدادی از کارخانه‌ها در کره و تایوان هم به دنبال صادرات ورق گرم در قیمت ۷۸۰ تا ۷۹۰ دلار در هر تن سی اف آر ویتنام هستند، اما تجار ویتنام اظهار کرده‌اند به دلیل بازار آرام ورق گرم، خواستار خرید در قیمت‌های بالا نیستند.