مرکز خدمات فولاد ایران- بسیاری از دست‌اندرکاران بازار مقاطع در خاورمیانه نسبت به بهبود بازار این محصول در آینده خوشبین هستند. ناآرامی‌های سیاسی اخیر در این منطقه مشکلاتی را برای صنعت فولاد به وجود آورده است. اگر چه احتمال افت بازار در کوتاه مدت وجود دارد اما پیش‌بینی می‌شود بازار محصولات فولادی در بلندمدت بهبود یابد. بالا بودن تقاضای میلگرد در قطر می‌تواند فرصت خوبی برای تولیدکنندگان کشورهای همسایه برای صادرات باشد.

هنوز میزان تقاضای مقاطع ساختمانی در خاورمیانه در بلندمدت مشخص نیست اما به دلیل مسائل اخیر در این منطقه بدون شک زمانی که اوضاع بهتر شود، دوباره سرمایه‌گذاری‌ها در خاورمیانه بالا خواهد رفت.

تقاضای میلگرد در قطر بالا است اما مقامات این کشور به دنبال افزایش ظرفیت تولید میلگرد در این کشور هستند. پیش‌‌بینی می‌شود ساخت کارخانه‌های جدید در این کشور تا سال ۲۰۱۴ به پایان برسد. برخی از فعالان بازار بر این باورند حجم سرمایه‌گذاری‌ها در خاورمیانه طی چند سال آینده افزایش خواهد یافت.

عده‌ای اعلام کرده‌اند در پی بی ثباتی سیاسی در شمال آفریقا و خاورمیانه بیشتر سرمایه‌ها به سمت امارات روانه خواهد شد. این در حالی است که برخی با اشاره به بالا بودن حجم فعالیت‌های ساختمانی و زیربنایی در این کشور طی چند سال گذشته و اشباع بازار امارات اظهار کرده‌اند زمانی که ثبات به منطقه بازگردد، حجم فعالیت‌های عمرانی در یمن و عربستان بالا خواهد رفت.