گروه بورس کالا - قیمت سکه در بازار آتی برخلاف قیمت جهانی طلا که اندکی با کاهش قیمت روبه‌رو شده بود، تحت تاثیر حجم تقاضا افزایش نزدیک 3 الی 4 هزار تومانی داشت.

قیمت‌ها در شرایطی در بازار بالا می‌رود که معامله‌گران عقیده دارند علاوه بر تاثیرات بازارهای جهانی، عوامل داخلی نیز در این افزایش قیمت بسیار تاثیرگذار هستند. با توجه به اینکه در سال جدید انتظار تورمی بالاست مردم سعی می‌کنند پول و سرمایه خود را به دارایی های مختلفی تبدیل کنند. تغییر دیدگاه مردم نسبت به سرمایه و پس انداز باعث شده بسیاری از بازارها با روند نسبتا هیجانی روبرو شوند. به طوری که براساس گفته فعالان، بازار سهام و بازار طلا و سکه از جمله این بازارهای هدف سرمایه‌گذاران است که پیش‌بینی می‌شود با افزایش تقاضاها این روند هیجانی همچنان ادامه داشته باشد و به تبع از افزایش تقاضاها و حجم مبادلات قیمت‌ها نیز دستخوش تغییر قرار گیرند، البته علاوه بر روند تقاضاها، حرکت بازارهای جهانی و عوامل تاثیرگذار داخلی که روی عرضه تاثیرگذار باشند باعث خواهد شد نرخ‌ها روند متفاوتی بگیرند.
اما در بازار دیروز قیمت ها در حالی روند صعودی داشت که حجم مبادلات نیز با عدد بالایی به ثبت رسید. پیش‌بینی کارشناسان حاکی از آن است که بازارها در سال جاری با هیجان خاصی دنبال شود زیرا که علاوه بر تحولات جهانی، قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز تاثیر زیادی روی روند بازارها گذاشته و به نظر می‌رسد این هیجان در روزها و ماه‌های آینده بیشتر شود.