کاهش قیمت میلگرد - ۲۳ بهمن ۸۹

زهرا مسافر- در سومین هفته مبادلاتی بهمن‌ماه سال‌جاری میلگرد روند نزولی قیمت داشت، به گونه‌ای که در این هفته میلگرد با افت نرخ ۱۳ تومانی در هر کیلو به طور متوسط از ۸۱۶ تومان در پایان همین مدت به ۸۰۳ تومان رسید. تیرآهن در هفته یاد شده، نوسان نرخ را در بازار تهران تجربه کرد، به طوری که سبد تیرآهن ریز کاهش و تیرآهن سایز درشت افزایش قیمت داشت.شمش فولاد تولید بخش خصوصی از روند باثباتی طی هفته گذشته در بازار غیررسمی برخوردار بود.علاوه بر رکود قیمتی و مبادلاتی طی هفته‌های اخیر، در پی تثبیت قیمت‌ها در رینگ فولاد بورس کالا، معاملات در این بازار نیز بی‌رونق بود که این امر نگرانی فولادسازان و فعالان این بخش را به دنبال داشت.از این رو با تداوم روش دستوری تثبیت قیمت‌ها در بورس کالا، فروش خصوصی‌ها به پایین‌ترین سطح خود رسید.

نوسان اندک نرخ آهن در روز شنبه

طی معاملات روز شنبه ۱۶ بهمن‌ماه جاری نرخ آهن در بازار تهران با نوسان جزئی مواجه شد.میلگرد عرضه شده در بازار تهران با افت‌و‌اخیز اندک بین ۸۰۵ تا ۸۳۰ تومان در هر کیلو به فروش رسید.تیرآهن نیز با نوسان قیمت در بازار تهران عرضه شد؛ به گونه‌ای که به جز ثبات تیرآهن سایزهای ۱۴،۱۶ تیرآهن‌های سایز ۱۸ تا ۲۴ رشد نرخ داشت، اما هر شاخه تیرآهن ۲۷ با کاهش قیمت مورد مبادله قرار گرفت.در این مدت، میلگرد از سوی بخش خصوصی از کاهش نرخ نسبت به آخرین روز مبادلاتی هفته ماقبل از آن برخوردار بود. نبشی تولید داخل کاهش قیمت را در بازار غیر رسمی تجربه کرد.شمش فولاد بخش خصوصی نیز بدون تغییر نرخ از سوی فولادسازان در بازار غیررسمی مورد مبادله قرار گرفت.

یکشنبه و ثبات قیمت‌ها

در معاملات روز یکشنبه نرخ آهن‌آلات در بازار تهران از ثبات برخوردار بود، به گونه‌ای که میلگرد عرضه شده از سوی فولادسازان دولتی و خصوصی بدون تغییر به فروش رسید.تیرآهن نیز در مبادلات روز یاد شده بدون نوسان قیمت در بازار تهران عرضه شد.همچنین بخش خصوصی محصولات فولادی خود را با نرخ ثابت در بازار غیررسمی عرضه کردند، به گونه‌ای که میلگرد اغلب این شرکت‌ها شاهد ثبات قیمت بود. نبشی تولید داخل بدون نوسان نرخ در بازار غیررسمی مورد مبادله قرار گرفت.شمش فولاد بخش خصوصی نیز با ثبات قیمت در بازار غیررسمی به فروش رسید.

کاهش مجدد نرخ میلگرد در روز دوشنبه

طی روز دوشنبه میلگرد در بازار تهران مجددا کاهش قیمت را در بازار تهران تجربه کرد؛ به گونه‌ای که این محصول با افت ۶/۰درصدی به ۸۱۰ تومان در هر کیلو رسید.تیرآهن نیز در معاملات روز مورد بررسی، نسبت به روز ماقبل از آن از ثبات قیمت برخوردار بود.فولادسازان بخش خصوصی نیز در این مدت، میلگرد تولیدی خود را به تبعیت از بازار تهران با کاهش نرخ عرضه کردند.نبشی تولید داخل نیز با افت قیمت از سوی بخش خصوصی در بازار غیررسمی مورد مبادله قرار گرفت. شمش فولاد عرضه شده از سوی تولیدکنندگان داخلی بدون تغییر نرخ در بازار غیررسمی به فروش رسید.

سه شنبه و تداوم کاهش نرخ میلگرد

طی معاملات روز سه شنبه ۱۹ بهمن‌ماه جاری میلگرد در بازار تهران شاهد کاهش نرخ بود و حتی در برخی از سایزها به ۷۹۵تومان در هر کیلو رسید.

تیرآهن در این مدت در بازار تهران نوسان نرخ را تجربه کرد؛ به گونه‌ای که تیرآهن شاخه ۱۶،۱۸،۲۷ با کاهش قیمت و تیرآهن شاخه ۲۰،۲۴ با رشد نرخ در این بازار مواجه شد.تداوم نرخ میلگرد از سوی فولادسازان بخش خصوصی در این مدت همچنان ادامه داشت.نبشی تولید داخل نیز طی روز سه شنبه هفته گذشته با کاهش اندک قیمت در بازار غیررسمی به فروش رسید.شمش فولاد از سوی بخش خصوصی در بازار غیر رسمی مورد مبادله قرار گرفت.

نرخ میلگرد در پایان هفته به ثبات رسید

در آخرین روز مبادلاتی هفته گذشته میلگرد در بازار تهران به ثبات قیمت رسید.تیرآهن در این مدت، با کاهش نرخ در بازار تهران عرضه شد؛ به گونه‌ای که هر شاخه تیرآهن ۱۶،۲۰،۲۴،۲۷ از کاهشی بین ۶۰۰ تومان تا ۲ هزار تومان برخوردار بود.طی روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه جاری بازار غیر رسمی فولاد همچنان شاهد رکود در مبادلات بود.میلگرد برخی از فولادسازان خصوصی با کاهش اندک قیمت در بازار غیررسمی به فروش رسید. نبشی تولید داخل نیز همچنان روی منحنی ثبات نرخ در بازار غیررسمی قرار داشت.شمش فولاد عرضه شده از سوی بخش خصوصی نیز بدون نوسان قیمت در بازار غیررسمی عرضه شد.