مرکز خدمات فولاد‌ایران- با پیش‌بینی بهبود شرایط اقتصادی و افزایش فعالیت‌های تجاری، خریداران فولاد در آمریکا رو به افزایش است و احتمالا طرح‌های توسعه‌ای در‌این کشور بیشتر خواهد شد. در یک نظرسنجی ماهانه که از کارخانه‌های آمریکایی به عمل آمده، ۵۷ درصد پیش‌بینی می‌کنند که فعالیت‌های اقتصادی طی شش ماه‌ آینده ثابت و ۴۳ درصد بر‌این باورند که حجم فعالیت‌ها افزایش خواهد یافت. در‌این میان ۵۰ درصد کارخانه‌ها نیز بر‌این باورند که سطح تولید و فروش در آینده افزایش و ۵۰ درصد پیش‌بینی می‌کنند که‌ این رقم ثابت باشد.۴۳ درصد کارخانه‌های شرکت‌کننده در‌این نظر سنجی هم اظهار داشته‌اند که به دنبال ساخت تجهیزات جدید در‌ آینده هستند.

اوکراین صادرات فولاد به مصر را متوقف کرد

گزارش‌ها نشان می‌دهد که کارخانه‌ها در اوکراین صادرات فولاد به مصر را به دلیل بحران سیاسی اخیر در‌این کشور به طور موقت به حالت تعلیق در آورده‌اند.یکی از مقامات ارشد‌این کشور اظهار داشته است که کارخانه‌ها در‌این کشور تا ماه مارس صادراتی به مصر نخواهند داشت. اما کاهش صادرات فولاد به مصر تاثیری بر حجم تولید فولاد در اوکراین نخواهد گذاشت.در سال ۲۰۱۰ در حدود ۹۴۴ هزار تن فولاد از اوکراین به مصر صادر شده است که ۵/۳ درصد کل صادرات‌این کشور است. کارخانه‌ها در اوکراین در سال ۲۰۱۰ در حدود ۱ میلیون و ۲۳۰ هزار تن فولاد به کشورهای شمال آفریقا صادر کرده‌اند که معادل ۶/۴ درصد حجم کل صادرات‌این کشور است.

افزایش قیمت فولاد در پاکستان

پاکستان استیل قیمت بیلت خود را ۶ تا ۱۲ دلار افزایش داده، به ۶۳۲ تا ۶۹۰ دلار در هر تن رسانده است.

در حالی که پیش از‌این ۲۲ ژانویه نیز قیمت‌های جدیدی اعلام کرده بود.همچنین‌این کارخانه قیمت ورق گرم خود را از ۶۹۵ تا ۷۳۱ دلار به ۷۰۷ تا ۷۴۸ دلار رسانده است. ورق سرد‌این کارخانه نیز به ۸۱۶ تا ۹۰۰ دلار رسیده، در حالی که قبلا ۸۱۰ تا ۸۹۴ دلار در هر تن بوده است. قیمت جدید ورق گالوانیزه نیز ۹۰۱ تا ۹۵۷ دلار در هر تن است.