قیمت میلگرد در بازارهای جهانی، در هفته مورد بررسی در اغلب بازارهای عمده جهانی از روند باثباتی برخوردار بوده است. به گزارش سایت سی‌ولکس‌کالا به نقل از متال بولتن تثبیت قیمت آهن قراضه و بیلت به همراه افت تقاضای خرید موجب شد که بازارهای جهانی میلگرد نیز تحت تاثیر قرار گیرد و در حال حاضر ضعف تقاضا بر اغلب بازارهای جهانی میلگرد حاکم است.

از بازار ترکیه خبر می‌رسد، قیمت معاملاتی میلگرد در بازار داخلی این کشور، درهفته مورد بررسی از روند باثباتی برخوردار بوده است. قیمت میلگرد در بازار داخلی ترکیه معادل ۷۲۰-۷۱۰ دلار/تن، تحویل درب کارخانه اعلام شده است که نسبت به قیمت معاملاتی هفته قبل تغییری نداشته است. همچنین در بخش صادرات، قیمت معاملاتی میلگرد ترکیه، معادل ۷۱۰-۷۰۰ دلار/تن، فوب گزارش شده است که در مقایسه با هفته گذشته ثابت بوده است، هر چند برخی گزارشات حاکی است که به دنبال افت تقاضا و کاهش صادرات، قیمت پیشنهادی تولیدکنندگان میلگرد ترکیه به سطح ۷۰۰-۶۹۰ دلار/تن، فوب کاهش یافته است. در بازار داخلی چین، قیمت میلگرد در هفته مورد بررسی در اغلب مناطق این کشور از روند تقریبا باثباتی برخوردار بوده است.میانگین قیمت میلگرد سایز ۲۰ میلیمتر درمناطق مختلف این کشور، ۴۹۸۰-۴۸۶۵ یوآن/تن (۷۵۳-۷۳۵ دلار/تن) اعلام شده است و با توجه به تعطیلات سال نو در چین، حجم معاملات کاهش یافته است. قیمت میلگرد صادراتی چین نیز معادل ۷۲۰-۷۱۰ دلار/تن، فوب گزارش شده است که مربوط به هفته قبل است.
در هفته مورد بررسی، قیمت معاملاتی میلگرد تولیدکنندگان کشورهای CIS معادل 700-690 دلار/تن، فوب اعلام شده است که در مقایسه با قیمت هفته قبل ثابت بوده است. با توجه به تکمیل سفارش فروش تولیدکنندگان این کشورها در ماه فوریه، فعالان بازار در انتظار اعلام قیمت‌های جدید صادراتی میلگرد برای تولید ماه مارس 2011 هستند. قیمت میلگرد وارداتی کشورهای حوزه خلیج فارس، 710-700 دلار/تن، سی اف آر است که نسبت به قیمت هفته گذشته معادل 20-10 دلار/تن افزایش داشته است. آخرین اطلاعات منتشره نشان می‌دهد که به دنبال شل شدن قیمت آهن قراضه و افزایش عدم اطمینان در بازار، فعالیت خرید میلگرد توسط خریداران در اغلب کشورهای منطقه در حال کند شدن است.
قیمت میلگرد در بازار امارات متحده عربی معادل ۲۷۵۰-۲۶۵۰ درهم /تن (۷۴۹-۷۲۲ دلار/تن) اعلام شده است که نسبت به هفته گذشته تقریبا ثابت بوده است. قیمت پیشنهادی ترکیه برای صادرات میلگرد به امارات معادل ۷۰۵-۶۹۵ دلار/تن، سی اف آر اعلام شده است که در مقایسه با هفته گذشته افت داشته است.
با توجه به زمستان سخت در این کشور، تقاضای خرید میلگرد کاهش شدیدی داشته است و در نتیجه در برخی از مناطق این کشور، تولیدکنندگان برای فروش بخشی از موجودی میلگرد خود، قیمت فروش را به سطح 794-772 دلار/تن کاهش داده‌اند. قیمت میلگرد صادراتی ترکیه به مقصد آمریکا معادل 730-720 دلار/تن، سی اف آر اعلام شده است که نسبت به هفته قبل تغییری نداشته است. در اروپا، قیمت میلگرد در هفته مورد بررسی از روند باثباتی برخوردار بوده است.