گروه بورس کالا- روند بازار داخلی پتروشیمی نسبت به روز گذشته دچار نوسان شد. در این روز برخی از محصولات با افت قیمت‌ها و برخی دیگر با افزایش روبه‌رو شدند.

به گفته فعالان بازار، رکود در بازار داخلی پتروشیمی همچنان ادامه‌دار است. در این روز نرخ پی وی سی همچنان روند ثابتی داشت. برخی از فعالان بازار، عدم افزایش نرخ پی وی سی را به واردات مرتبط می‌دانند و معتقدند احتمال افزایش نرخ ارز می‌تواند رشد قیمت پی وی سی را در پی داشته باشد.با این حال در روزهای آتی بازار پی وی سی همچنان در ثبات پیش بینی می‌شود.
در معاملات روز گذشته بورس کالا وکیوم باتوم با نرخ 374 تومان عرضه شد، اما خریداری نداشت.
خریداران وکیوم باتوم به عرضه این کالا با نرخ ۳۷۴ تومان معترض بوده و این موضوع را دلیلی برای افزایش نرخ قیر در روزهای آتی عنوان کردند. با این حال گودرزی، مدیرعامل شرکت کارگزاری باهنر در این باره می‌گوید: شرکت پالایش نفت اصفهان وکیوم باتوم را با نرخ ۳۳۰ تومان به تولیدکنندگان قیر، نفت جی و پاسارگاد تحویل می‌داد، اما شرکت پخش و پالایش اقدام به عرضه وکیوم باتوم با نرخ ۳۷۴ تومان در بورس کالا کرد و به همین دلیل خریداران این کالا استقبالی از عرضه آن نکردند.
وی در ادامه می‌گوید: تقابل عرضه و تقاضا در بورس کالا باید تعیین‌کننده قیمت باشد و اگر یک کالا عرضه می‌شود و خریداری ندارد، مطمئنا از سوی خریداران نرخ آن کالا گران است و باید مدیران شرکت پخش و پالایش در این خصوص تجدید نظر کنند.
البته روز گذشته عرضه قیر شیراز توسط شرکت پخش و پالایش با نرخ ۳۹۳ تومان به گفته فعالان بازار سبب شد تا نفت جی و پاسارگاد از عرضه قیر در بورس کالا خودداری کنند.