مرکز خدمات فولاد ایران- طبق گزارش‌ها قیمت ورق در بازارهای مختلف رو به رشد است. بر این اساس بنا به گزارش استیل ایندکس قیمت انواع ورق و میلگرد در اروپا افزایش یافته است. قیمت تحویل کارخانه ورق گرم در جنوب اروپا طی هفته گذشته افزایش یافته و به ۷۲۹ دلار هر تن رسیده است. قیمت ورق سرد و گالوانیزه نیز بالا رفته است. در این میان قیمت ورق تخت هم رشدی ۴ درصدی را تجربه کرده و به ۸۳۲ دلار هر تن رسیده است.

قیمت تحویل کارخانه ورق گالوانیزه در شمال اروپا نیز ۲۱ یورو هر تن نسبت به هفته گذشته بالا رفته و به ۶۶۳ یورو هر تن رسیده است. قیمت ورق سرد و ورق تخت نیز در این منطقه طی این مدت به ترتیب ۲ و ۴ درصد بالا رفته است. متوسط زمان تحویل انواع ورق در این

منطقه ۷ هفته است.

قیمت فوب میدوست ورق گرم، ورق سرد و ورق گالوانیزه در شمال آمریکا ۹۰ دلار هر شورت تن نسبت به چهار هفته گذشته افزایش یافته است. قیمت ورق تخت نیز بالا رفته و به ۸۹۳ دلار هر تن رسیده است.

قیمت درب کارخانه میلگرد در شمال اروپا کمی افزایش یافته و به ۷۰۱ دلار هر تن رسیده است. متوسط قیمت بیلت در بورس لندن هم رشدی ۱۲ دلاری را در هر تن نسبت به هفته گذشته تجربه کرده و به ۵۵۵ دلار هر تن رسیده است. هزینه تبدیل بیلت به میلگرد در این منطقه پایین آمده و به ۱۴۶ دلار هر تن است.

قیمت میلگرد در جنوب اروپا نیز به شدت افزایش یافته است. قیمت بیلت بورس لندن در این منطقه هم طی هفته قبل ۱۶ دلار هر تن بالا رفته است. متوسط زمان تحویل میلگرد در این منطقه در حدود ۲۳ روز است.

ورق گرم در امارات ۷۷۰ دلاری شد

همچنین قیمت ورق در بازار فولاد امارات به پیروی از رشد قیمت‌های جهانی بالا رفته است. البته هنوز تقاضا در بازار این کشور تعریفی ندارد و خریداران موجود این رشد قیمت‌ها را پذیرفته‌اند.

قیمت پیشنهادی ورق گرم شرق آسیا، در بازار واردات امارات ۷۴۰ تا ۷۷۰ دلار سی اف آر است، در حالی که اواخر دسامبر ۶۷۰ تا ۷۰۰ دلار در هر تن بوده است. همچنین قیمت پیشنهادی ورق گالوانیزه ۸۸۰ تا ۸۹۰ دلار س اف آر است.

تنها تولید کننده ورق گالوانیزه امارات کارخانه الغریر، برای تولید اواخر مارس و اوایل آوریل به دنبال ۹۵۰ دلار تحویل کارخانه است. قیمت فوریه این کارخانه ۸۸۰ دلار بوده است.

فعالان بازار ادامه رشد قیمت‌ها را حداقل تا یک یا دو ماه آینده پیش بینی کرده‌اند، ولی نبود تقاضا تداوم بیشتر این روند را بعید می‌داند.