ایسنا- دبیر هیات پذیرش بورس کالای ایران معتقد است: برای آغاز عرضه نفت کوره، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با احتیاط عمل می‌کند که من دلیل این احتیاط را نمی‌دانم. منوچهر میرزایی گفت: از زمان پذیرش یک کالا در بورس کالای ایران از سوی هیات پذیرش این بازار، طبق دستورالعمل این هیات تا ۶ ماه فرصت آغاز عرضه به شرکت‌های متقاضی عرضه داده می‌شود و در صورت عدم عرضه پذیرش و فعالیت آن شرکت در مورد کالای مورد نظر، معلق می‌شود.

او با بیان اینکه نظر هیات پذیرش بر تعامل با شرکت های متقاضی است، افزود: با شرکت‌هایی که بعد از زمان تعیین شده نیز عرضه را به تاخیر می‌آورند در مورد دلایل کار آنها گفت‌وگو کرده و درصدد حل مسائل بر می‌آییم تا با ورود کالاهای جدید و شرکت‌های بیشتر به بورس کالا به این بازار رونق دهیم.

وی با یادآوری آنکه نفت کوره در تاریخ اول مهر ماه در بورس پذیرش شده است و هنوز برای آغاز عرضه طبق دستورالعمل هیات پذیرش بورس کالا زمان دارد، اظهار کرد: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در حال انجام کارهای فنی برای آغاز عرضه است و با احتیاط در این مورد عمل می‌کند، اما من دلیل این احتیاط را نمی‌دانم.