گروه بورس کالا- قیمت ورق طی هفته اخیر در تعدادی از بازارهای عمده جهانی از روند باثبات و در برخی دیگر از روند صعودی برخوردار بوده است.

به گزارش سایت سی ولکس کالا به نقل از متال بولتن با توجه به نیمه فعال بودن بازارها به دلیل تعطیلات، انتظار می‌رود که با شروع کامل فعالیت‌ها در هفته آینده، قیمت محصولات فولادی تخت هم به دلیل رشد قیمت مواد اولیه تولید تقویت شود.
در بازار داخلی ترکیه، در هفته مورد بررسی، قیمت محصولات فولادی تخت، دارای افزایش بوده است. متوسط قیمت کویل گرم درهفته مذکور معادل 750-720 دلار/تن، تحویل درب کارخانه اعلام شده است که نسبت به هفته قبل حدود 20 دلار/تن رشد داشته است. قیمت کویل سرد هم، معادل 870-850 دلار/تن، تحویل درب کارخانه (بدون احتساب مالیات ارزش افزوده)اعلام شده است، در حالی‌که قیمت هفته قبل معادل840-830 دلار/تن، بوده است.
قیمت صادراتی معامله شده کویل گرم کشورهایCIS در روزهای پایانی سال ۲۰۱۰ معادل ۶۴۰-۶۱۰ دلار/تن، فوب گزارش شده است. قیمت کویل سرد هم بالغ بر ۷۴۰-۷۱۰ دلار/تن، فوب بوده است. با توجه به تکمیل سفارش فروش ماه ژانویه ۲۰۱۱، انتظار می‌رود که تحت تاثیر رشد قیمت داده های تولید، تولیدکنندگان فولاد تخت در این کشورها قیمت فروش خود را برای تولید ماه فوریه معادل ۴۰-۱۰ دلار/تن بالاتر ببرند. پیش‌بینی می‌شود که تولیدکنندگان ورق روسیه و اوکراین هفته آینده قیمت‌های فروش جدید خود را اعلام کنند.
قیمت ورق گرم وارداتی کشورهای خلیج‌فارس بالغ بر 700-690 دلار/تن، سی اف آر اعلام شده است که نسبت به هفته قبل تغییری نداشته است. همچنین، قیمت وارداتی کویل سرد نیز850-780 دلار/تن، سی اف آر گزارش شده است که نسبت به هفته قبل ثابت بوده است.
در چین، در هفته مورد بررسی، قیمت کویل گرم در اغلب مناطق این کشور از روند صعودی برخوردار بوده است، در هفته مذکور، قیمت کویل گرم در مناطق مختلف چین،۴۶۹۰-۴۵۴۰ یوآن/تن(۷۰۸-۶۸۶ دلار/تن) بوده است که نسبت به هفته قبل در مناطق مختلف این کشور ۶۵-۵۵ یوآن/تن افزایش داشته است. همچنین، قیمت کویل سرد معادل ۵۴۵۰ یوآن/تن (۸۲۷ دلار/تن) اعلام شده است که نسبت به هفته گذشته حدود ۴۵ یوآن/تن افزایش داشته است. در بخش صادرات، قیمت صادراتی کویل گرم هم معادل ۶۷۰-۶۶۰ دلار/تن، فوب گزارش شده است که نسبت به هفته قبل حدود ۴۰ دلار/تن رشد داشته است. همچنین آخرین قیمت کویل سرد صادراتی چین بالغ بر ۷۷۵-۷۶۰ دلار/تن، فوب اعلام شده است که در مقایسه با قیمت هفته قبل معادل ۲۵-۲۰ دلار/تن رشد نشان می‌دهد.
در بازار داخلی اروپا در هفته اخیر قیمت کویل گرم معادل 510-500 یورو/تن و کویل سرد معادل 610-600 یورو/تن اعلام شده است که نسبت به هفته قبل، ثابت بوده است. قیمت کویل گرم و سرد وارداتی به ترتیب بالغ بر 500-490 یورو/تن و 600-590 یورو/تن، سی اف آر اعلام شده است که در مقایسه با هفته قبل، تغییری نداشته است.