قیمت آهن‌آلات شیب نزولی گرفت

گروه بورس کالا- زهرا مسافر: در مبادلات هفته گذشته میلگرد کاهش نرخ و تیرآهن نوسان قیمت داشت. در این مدت، میانگین نرخ میلگرد از ۸۸۸ تومان به ۸۵۶ تومان رسید که کاهش ۳۲ تومانی را برای هر کیلو در بازار تهران تجربه کرد. در مدت مورد بررسی، تیرآهن شاهد نوسان قیمت بود؛ به گونه‌ای که سبد تیرآهن ریز از کاهشی بین ۵۰۰ تومان تا ۱ هزار تومان برخوردار بود. در مبادلات هفته یاد شده، تیرآهن سایز درشت رشد قیمتی بین ۳ تا ۷ هزار تومان را در بازار تهران شاهد بود. در این مدت، شمش فولاد تولید داخل که از ابتدا روند باثباتی داشت در آخرین روز مبادلاتی با کاهش ۱۰ تومانی قیمت مواجه شد.

به گفته فعالان بازار، به علت کاهش تقاضا و افت قابل توجه معاملات در بازار، قیمت آهن‌آلات با کاهش مواجه شد، از این رو عرضه‌های شرکت بورس کالا نیز در این هفته با کمبود خریدار مواجه شد.

شنبه و نوسان نرخ تیر آهن

در مبادلات روز شنبه ۱۱ دی‌ماه میلگرد در بازار تهران از ثبات قیمت برخوردار بود، به گونه‌ای که تیرآهن شاخه ۱۴،۲۰،۲۲،۲۷ با رشد ۱،۴،۱،۵ هزار تومانی در بازار تهران مورد مبادله قرار گرفت. در این مدت، به جز کاهش ۵۰۰ تومانی نرخ تیرآهن شاخه ۱۸، هر شاخه تیرآهن ۲۴ و ۱۶ بدون تغییر قیمت در بازار تهران به فروش رسید. در معاملات روز مورد بررسی، نرخ محصولات و مقاطع فولادی در بازار غیررسمی بدون تغییر بود.

در مدت یاد شده، میلگرد تمامی فولادسازان خصوصی از ثبات قیمت برخوردار بود.

نبشی تولید داخل نیز بدون نوسان نرخ در بازار غیررسمی مورد مبادله قرارگرفت. در این روز همچنین شمش فولاد از سوی بخش خصوصی با ثبات قیمت در بازار غیررسمی مورد مبادله قرار گرفت.

ایست قیمت‌ها در بازار آهن در روز یکشنبه

در معاملات روز یکشنبه ۱۲ دی‌ماه جاری نرخ آهن‌آلات در بازار تهران نسبت به روز شنبه تغییری نداشت.

در این روز، میلگرد روی عدد ۸۸۰ تا ۸۹۰ تومان ثابت باقی ماند. تیرآهن نیز در بازار تهران نسبت به مبادلات روز ماقبل از آن بدون نوسان قیمت مورد مبادله قرار گرفت.

در معاملات روز مورد بررسی، تولیدات فولادسازان بخش خصوصی نسبت به روز ماقبل از آن از ثبات قیمت برخوردار بود.

دیروز میلگرد تمامی فولادسازان خصوصی بدون تغییر نرخ در بازار غیررسمی عرضه شد. همچنین نبشی تولید داخل با ثبات قیمت در بازار غیررسمی مورد مبادله قرار گرفت.

شمش فولاد نیز همچنان بدون نوسان نرخ نسبت به روز‌های ماقبل از آن در بازار غیررسمی به فروش رسید.

دوشنبه و تداوم روند با ثبات قیمت آهن‌آلات

طی معاملات روز دوشنبه هفته گذشته، نرخ آهن در بازار تهران همچنان از روند با ثباتی برخوردار بود.

در این مدت، نرخ میلگرد همچنان روی عدد ۸۸۰ تا ۸۹۰ تومان ثابت باقی ماند و تیرآهن نیز بدون نوسان نرخ در بازار تهران عرضه شد. در معاملات روز دوشنبه ۱۳ دی ماه جاری نرخ میلگرد اغلب فولاد سازان خصوصی ثابت بود.

نبشی تولید داخل با کاهش ۵ تومانی قیمت در بازار غیررسمی‌عرضه شد. همچنین روند با ثبات نرخ شمش فولاد بخش خصوصی در بازار غیررسمی تداوم داشت. پروفیل فولادی اغلب تولیدکنندگان داخلی بدون نوسان قیمت در بازار غیررسمی‌مورد مبادله قرار گرفت.

سه‌شنبه و باز هم نوسان نرخ تیرآهن

طی معاملات روز سه‌شنبه ۱۴ دی‌ماه جاری، تیرآهن در بازار تهران از نوسان قیمت برخوردار بود.

در این مدت سبد تیرآهن ریز (۱۴،۱۶،۱۸) با کاهش قیمتی بین ۵۰۰ تومان تا ۱ هزار تومان در هر شاخه روبه‌رو شد. به‌رغم افت نرخ تیرآهن سایز ریز؛ اما سبد تیرآهن درشت رشدی بین ۳ تا ۷ هزار تومان در هر شاخه داشت.

برخی مقاطع تولیدی بخش خصوصی در بازار غیررسمی کاهش قیمت را تجربه کردند.

در این روز میلگرد اغلب فولادسازان خصوصی از ثبات قیمت برخوردار بود و تنها میلگرد فولاد البرز کاهش نرخ داشت.

طی مبادلات روز سه‌شنبه هفته گذشته، قیمت نبشی تولید داخل ثابت بود؛ اما ناودانی با کاهش نرخ در بازار غیررسمی عرضه شد. شمش و پروفیل فولادی نیز ‌با ثبات قیمت مورد مبادله قرار گرفت.

چهارشنبه و عرضه میلگرد ۸۵۰ تومانی در بازار

در معاملات روز چهارشنبه ۱۵ دی‌ماه جاری میلگرد در بازار تهران کاهش ۲ تا ۴ درصدی را تجربه کرد و به نرخ ۸۵۰ تا ۸۶۰ تومان در هر کیلو رسید. تیرآهن از ثبات نرخ نسبت به روز ماقبل از آن برخوردار بود. اما قیمت محصولات فولادی از سوی بخش خصوصی کاهش داشت.

در این روز میلگرد برخی از فولادسازان خصوصی از کاهش نرخ در بازار غیررسمی برخوردار بود. طی معاملات چهارشنبه هفته گذشته شمش فولاد تولید داخل نیز کاهش نرخ ۱۰ تومانی را در بازار غیررسمی تجربه کرد. اما پروفیل فولادی نسبت به روز ماقبل از آن بدون تغییر قیمت در بازار غیررسمی عرضه شد.