گروه بورس کالا- بازار محصولات پتروشیمی نسبت به روز گذشته با رشد قیمت مواجه شد. به گفته فعالان اقتصادی، بازار پتروشیمی به دلیل کمبود محصولات در روزهای اخیر با رشد قیمت همراه شده است.
در این روز محصولات بندرامام وتبریز به دلیل عدم بارگیری با رشد قیمت روبه‌رو شدند.

برخی از آگاهان بازار پیش‌بینی می‌کنند با توجه به تشدید محدودیت‌ها در رینگ پتروشیمی و کمبود محصولات در بازار در روزهای آتی نیز بار دیگر قیمت‌ها با افزایش روبه‌رو شود.
این در حالی است که محصولات پتروشیمی در بورس کالا و بازار داخلی با اختلاف فاحش قیمت پس از هدفمند کردن یارانه‌ها روبه رو شده اند. به اعتقاد فعالان بازار، کنترل دستوری قیمت‌ها در بورس کالا و اعمال سهمیه‌بندی‌ها سبب این اختلاف نرخ شده است.
در این روز نرخ APS‌ها نیز به دلیل عدم عرضه‌های متوالی در رینگ پتروشیمی با رشد قیمت چشمگیری روبه رو شد، این در حالی است که APS‌های وارداتی طی روزهای اخیر با کاهش قیمت روبه‌رو شده‌اند.
در این روز نرخ پی وی سی ثابت ماند. به گفته فعالان اقتصادی، مبادلات در بازار پی وی سی به کندی صورت می‌گیرد. برخی از آگاهان بازار نیز به نرخ محصولات وارداتی اشاره می‌کنند و معتقدند با توجه به کنترل دستوری قیمت محصولات پتروشیمی در روزها و هفته‌های آتی تولیدکنندگان بسیاری با ضررهای مالی مواجه خواهند شد.