مرکز خدمات فولاد ایران- محدودیت عرضه سنگ‌آهن موجب شده تا قیمت سنگ‌آهن صادراتی هند به چین ثابت بماند. با این حال برخی نگرانند که افزایش نرخ بهره در چین تمایل به خرید را در هفته‌های آتی پایین آورد.

قیمت فعلی سنگ‌آهن خلوص ۵/۶۳ یا ۶۳ درصد هند ۱۷۵ تا ۱۷۶ دلار سی اف آر چین است که مشابه قیمت هفته قبل است. گرچه قیمت‌های پیشنهادی هندی‌ها ۱۷۸ تا ۱۷۹ دلار سی اف آر است، ولی کسی تمایل به خرید در این قیمت‌ها ندارد. هفته سوم دسامبر معامله‌ای از این خلوص در قیمت ۱۷۸ دلار سی اف آر بسته شد، ولی دیگر کسی در این قیمت خرید نمی‌کند. با این حال اغلب تجار هندی امیدوارند که بازار تا اواسط ژانویه پررونق باقی می ماند. شاید یک تا دو هفته آینده قیمت سنگ‌آهن ثابت باشد و پس از آن افت قیمت داشته باشد. یک محموله ۴۵ هزار تنی از سنگ‌آهن خلوص ۵/۶۳ یا ۵/۶۲ درصد هند هفته اخیر ۱۷۳ دلار

سی اف آر معامله شد. برخی معتقدند قیمت‌ها به سقف رسیده و افزایش نرخ بهره در چین بر قیمت‌های بازار نقدی تاثیر سوء خواهد گذاشت. اغلب معاملات اخیر توسط تجار چینی بوده و کارخانه‌ها عقب کشیده‌اند و بعید نیست در این مرحله این سفته‌بازی‌ها متوقف شود و شرایط بازار تغییر کند.