مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت محصولات فولادی در سراسر اروپا افزایش یافته است. در پی افزایش قیمت قراضه، کارخانه‌ها در اروپا قیمت محصولات خود را نسبت به هفته گذشته بالا برده‌اند. به‌رغم پایین بودن تقاضای مقاطع، تولیدکنندگان این محصول قیمت مقاطع خود را به دلیل رشد ۱۰ تا ۲۰ یورو هر تن قیمت قراضه بالا برده‌اند. قیمت بیلت نیز افزایش یافته و به ۴۵۰ تا ۴۶۰ یورو هر تن درب کارخانه رسیده است. احتمال رسیدن قیمت بیلت به ۴۷۰ تا ۴۸۰ یورو هر تن درب کارخانه نیز وجود دارد.

اگرچه قیمت‌ها در بازار داخلی افزایش یافته است، اما کارخانه‌ها قیمت صادراتی محصولات خود را بالا نبرده‌اند. با وجود نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس پیش‌بینی می‌شود که تولیدکنندگان قیمت فولاد صادراتی خود را طی چند هفته آینده ۲۰ تا ۲۵ یورو هر تن بالا ببرند. قیمت میلگرد در بازار داخلی اروپا ۵۰۰ تا ۵۱۰ یورو هر تن می‌باشد.

طی این مدت، قیمت مفتول ثابت بوده است، اما احتمالا در آینده نزدیک قیمت این محصول افزایش خواهد یافت. پیش‌بینی می‌شود که قیمت مفتول در آینده نزدیک ۲۰ تا ۳۰ یورو هر تن بالا رفته و به ۴۸۰ تا ۵۰۰ یورو هر تن درب کارخانه برسد.

تولیدکنندگان ورق گرم نیز در اروپا قیمت این محصول را ۲۰ تا ۳۰ یورو هر تن افزایش داده اند و احتمال رشد بیشتر قیمت این محصول در ماه ژانویه نیز وجود دارد. حداقل قیمت ورق گرم در اروپا ۵۱۰ تا ۵۲۰ یورو هر تن سی‌اف‌آر است و کارخانه‌ها در ایتالیا و اسپانیا خواستار فروش این محصول در قیمت ۵۵۰ یورو هر تن هستند. در حال حاضر تنها امکان خرید ورق ارزان قیمت از اوکراین وجود دارد.

قیمت ورق گرم ایلیچ و زاپوریشتال در حدود ۶۴۰ تا ۶۵۰ دلار هر تن سی‌اف‌آر است. با افزایش قیمت ورق گرم در بازار داخلی ایتالیا و پایین بودن موجودی این محصول در این کشور، قیمت پیشنهادی خریداران برای واردات ورق گرم در ایتالیا بالا رفته است. با توجه به کمبود موجودی احتمال رشد قیمت این محصول در این کشور وجود دارد.

قیمت ورق گالوانیزه نیز افزایش یافته است و خریداران این محصول در اسپانیا حاضر به خرید در قیمت ۶۵۰ یورو هر تن سی‌اف‌آر هستند. اگر چه قیمت‌ها در بازار داخلی این کشور ۲۰ تا ۴۰ یورو هر تن بالا رفته است، اما هنوز هم کمتر از قیمت ۶۷۰ تا ۶۹۰ یورو هر تن سی‌اف‌آر وارداتی است.